Avatar billede Duborg Juniormester
20. januar 2019 - 13:13 Der er 10 kommentarer

outlook 365 .pst filer vi ikke genskabe min mailbox ??

har implementeret Office 365 business og skulle så oprette/implementerer,
hans mail fra blandt andet Unoeuro.com.

jeg fjernede hans mail konto i outlook og tilføjede den igen efter at have oprettede den i office 365.

kontoerne var oprettede som imap konti i outlook, inden jeg kobledet dem op, med office 365. ( Exchange )

jeg eksporteret .pst filer inden jeg skiftede kontoerne men emails bliver ikke genskabt når jeg importere .pst filerne.

kan jeg få de mails tilbage :o(
20. januar 2019 - 14:34 #1
du har de .pst filer du eksporterede fra den oprindelige mailkonto? Hvor meget fylder de sådan ca.? Hvis du har dem og der er lagret data, så kan du også genskabe de gamle mails. Det skal vi nok finde en løsning på det her :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
20. januar 2019 - 16:38 #2
Imap henter du hos din mail udbyder Pop3 har du på din Computer hvis du har pop3 å ligger de i din bruger profil under App local Microsoft Outlook
20. januar 2019 - 16:47 #3
Du kan vælge at beholde mails på serveren. Aktiver indstillingen "Keep email on server" og de forbliver urørte både ex- og internally. Ellers slettes mails fra serveren i det sekund content er downloaded lokalt.

I korte hovedtræk:

IMAP (Internet Messaging Access Protocol)

-E-mails gemmes på serveren.
-Sendte beskeder gemmes på serveren.
-Meddelelser kan synkroniseres og åbnes på tværs af flere enheder.

POP3 (Post Office Protocol)

-Emails gemmes på en enkelt enhed.
-Sendte beskeder gemmes på en enkelt enhed.
-E-mails kan kun fås fra en enkelt enhed.
Hvis du vil beholde meddelelser på serveren, skal du sørge for, at indstillingen "Keep email on server" er aktiveret, ellers slettes mails fra serveren i det sekund content er downloaded lokalt.
Avatar billede Duborg Juniormester
20. januar 2019 - 17:00 #4
den ene flylder omkring 150.000kb og den anden fylder 170.000kb.

det jeg har gjort er:

case:

Han havde nogle Imap mail account i outlook. mail@konto1.dk og mail@konto2.dk

1.
jeg oprettede brugere med exchange konto i office 365 til
**mail@konto1.dk
**mail@konto2.dk

2.
oprettede forbindelse/ bekræftede domænerne, samt oprettede DNS Records.

3.
lavede eksporter til fil (.pst) for hver konto.
fjernede dem fra outlook.

4.
tilføjede dem igen med opkobling til office 365

5.
prøvede at importere .pst filerne.

men det er som om der ikke sker noget
Avatar billede Duborg Juniormester
20. januar 2019 - 17:06 #5
Poko1.

så nu hvor det har været Imap konti at så ligger de stadig på den tidligere side hvor de var hostet før?

hvis ja
kan det så lade sig gøre via office 365 at hente fra den tidligere hosting server?
Avatar billede poko1 Ekspert
20. januar 2019 - 17:21 #6
Ja hvis du stadig har Email. Kontoen hos den samme udbyder og  du har husket at markere at de skal forblive på Serveren .
Avatar billede poko1 Ekspert
20. januar 2019 - 17:29 #7
Hvis u har en Pop3 mail. konto så ligger de her!
C:\Users\Brugernavn\AppData\Local\Microsoft\Outlook
I øvrigt er det korrekt som skrevet i #3
Avatar billede Duborg Juniormester
20. januar 2019 - 19:23 #8
okay jeg kan se de gamle mails ligger hos den tidligere webmail,
er der en best practice til hvordan jeg får den over til min office 365 løsning?

på forhåndtak

og tak for hjælpen indtil videre
Avatar billede poko1 Ekspert
20. januar 2019 - 22:21 #9
Tilbage!
Du skriver de ligger på den tidligere Webmail. er det rigtigt forstået at du har en ny udbyder? Så må du i gang med at sende dem ti den nye konto.
Avatar billede Duborg Juniormester
20. januar 2019 - 22:29 #10
poko1.

nej undskyld har ikke fået ny udbyder bare ændrede dns records så der ikke kommer flere via. den gamle servere så alle nye mail kommer direkte ind på office 365 kontoerne.

men jeg skal vel stadig beholde dem der har hostet hans webmail i dette tilfælde curanets?