Avatar billede lurup Ekspert
20. januar 2019 - 21:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

lave booking kalender på hjemmeside

Hej

Jeg skal hjælpe en kammerat med at lave en hjemmeside.
Han har en lille firme med en kammerat der udlejer 3 biler.
Hvordan laver vi skal alle kan se hvilke biler der er ledig og som kun kan bookes af ejeren efter udlejning.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
20. januar 2019 - 22:04 #1
Det nemmeste er nok via Wordpress, her er der masser af muligheder:
https://da.wordpress.org/plugins/search/booking/
- f.eks.:
https://da.wordpress.org/plugins/wp-booking-management-system/#description

Det vil i alle tilfælde kræve nogen tilretning, men da der er mange som har kendskab til Wordpress er det nok den nemmste vej.
20. januar 2019 - 22:12 #2
Lidt spørgsmål.

Er der allerede en hjemmeside, eller skal du lave en fra bunden af?
Hvis du skal lave den fra bunden af, hvilket sprog vil du programmere den i?
Skal ded være så simpelt, at du muligvis kunne overveje at bruge noget som.
www.123hjemmeside.dk
Lav en Gratis 123hjemmeside | Opret en Hjemmeside på 3 min.‎

Eller eksempelvis noget mere avanceret som
http://www.freetextbox.com/
Den mest populære gratis ASP.NET WYSIWYG rige HTML editor
20. januar 2019 - 22:33 #3
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2019 - 22:47 #4
nej kaffedrikker. det er alt for svært for ham som nybegynder.
han kan lave det hele med wordpress og plugin
Avatar billede lurup Ekspert
20. januar 2019 - 23:06 #5
Kender lidt til det så det skal jeg nok finde ud af.
Jeg har brug for der er 3 kasser i hver dag ( ligesom pladser i en biograf) for kunderne kan se om der en nogle ledig den dag.
Nogle ser kender til sådan et system ? kunne også være så man kan vælger mellem 3 læger i en læge hus
Avatar billede stjans Guru
21. januar 2019 - 08:12 #6
Ja - som Sidewave så rigtigt siger, så kan Wordpress + plugin klare dette ret nemt.