Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2019 - 03:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

skarp parentes (større, mindre tegn)

Jeg har købt dette gamertastatur
http://xtrike-me.com/index.php?c=content&a=show&id=314

Jeg har prøvet alt, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at skrive kantparenteser, større, mindre tegnet. de ligger på , og . lige efter M tasten.

Jeg har forsøgt shift, alt, ctrl, FN.. der kommer ingen #bracket som de hedder.
det er rimeligt surt, da jeg bruger dem til programmering!

Jeg kan heller ikke lave et backslash, selvom det er på en ' og * tast lige over return.

Er der nogen der har en ide ?

tastaturet er nordisk, så der er æ,ø,å!
Avatar billede hjolsen Ekspert
22. januar 2019 - 05:40 #1
Hvad skriver ctrl + alt + 8    hhv 9  ?
Avatar billede poko1 Ekspert
22. januar 2019 - 07:44 #2
Prøv.
Alt+91 = [
Alt+93 = ]
ALT+60 = <
ALT+62 = >
Avatar billede Slater Ekspert
22. januar 2019 - 09:11 #3
Hvis angular brackets ligger på punktum og komma, så lyder det da stadig som om du har amerikansk tastaturlayout på. Har du dobbelttjekket at det står til dansk?
Avatar billede mort1 Ekspert
22. januar 2019 - 11:11 #4
Har du prøvet "Alt Gr" samtidig med det ønskede tegn
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. januar 2019 - 11:23 #5
Som #3 siger, så lyder det ikke som et dansk tastatur. < og > skal ligge mellem shift og z
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2019 - 14:08 #6
Det viser sig at de virker når jeg skifter til USA.. men så dør ÆØÅ :(
Jeg kan leve med ALT+60, så markerer poko1 som svar!