Avatar billede mort1 Ekspert
23. januar 2019 - 10:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Alternativ til Microsoft Office

Jeg kunne godt tænke mig, at teste et alternativ til Microsoft Office (2016) på en Win 10 maskine uden Office program. Free Office 2018 ses som en mulighed, fordi tekst- og regneprogrammerne ligger tæt op ad MS Office, men er der nogle her, som har erfaring med programmet, eller med andre tilsvarende programmer.
Kravene er:
Gratis
Dansk stavekontrol og danske menuer
Skal på en eller anden måde kunne "samarbejde" med - "læse" Word og Excel filer.
Er der forslag eller tips
Og ja - jeg ved gode, at Office 2016 kan købes på eBay for stort set ingen penge, men som nævnt kunne jeg tænke mig at prøve et alternativ til MS.
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2019 - 12:51 #1
Libre Office er fuldt kompatibelt, jeg har brugt det nu i 8+ år... da MS Office lavede brugerinterfacet om i 2010, kunne jeg ikke finde mine funktioner, og gik over til Libre Office..
Avatar billede kirpo Juniormester
23. januar 2019 - 12:53 #2
Prøv at Google : alternativ til Microsoft Office  - så kommer der flere alternativer at vælge imellem.
Jeg anvender Libre Office og er meget tilfreds med denne
Avatar billede Mikael Ekspert
23. januar 2019 - 13:51 #3
Er helt enig.. Libre Office..

Open Office ??? Glem det ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2019 - 14:09 #4
Enig med de andre i tråden 😊
Avatar billede mort1 Ekspert
24. januar 2019 - 08:37 #5
Det ser ud til, at Libre Office er vanskeligt at komme uden om, så det tester jeg - "Nabomaskiner" har Office 2016, så det bliver interessant, at se, hvilket program der i sidste ende kommer til at køre på mine maskiner. Det der hidtil har holdt mig tilbage har været usikkerheden vedrørende kompatibiliteten, da jeg udveksler ret så meget materiale med andre, og det kan jo ikke bortforklares, at langt de fleste kører en eller anden form for Microsoft Office. Nu mangler jeg så, at finde et godt alternativ til Outlook 2016, hvilket jeg arbejder på i en anden gruppe (E-mail programmer)
Avatar billede kirpo Juniormester
24. januar 2019 - 08:49 #6
mort1
Hvis jeg forstår dig ret, søger du et andet/alternativt mailprogram, og der vil jeg da foreslå, at du prøver Mozilla Thunderbird, som jeg og mange andre har gode erfaringer med
Avatar billede mort1 Ekspert
24. januar 2019 - 09:04 #7
#6 - Er netop installeret, og jeg ser, at en kalender nu faktisk er standard, så det ser bestemt brugbart ud
Tak for indspark til alle.
Avatar billede Uvanga Ekspert
24. januar 2019 - 10:53 #8
Som mangeårig bruger af Libre Office kan jeg også tilslutte mig de positive erfaringer med programmet. Mht. kompatibilitet, når du gemmer en fil, kan du vælge i hvilket format der skal gemmes.
Avatar billede sismofytten Juniormester
10. februar 2019 - 11:56 #9
Har installeret Libre Office på min WIN 10 PC - men når jeg får tilsendt en word dokument og jeg klikker på det åbner den office online - kan jeg få den til som default at åbne i Libre Writer?
Avatar billede falster Ekspert
10. februar 2019 - 15:42 #10
Du får sikkert flere svar, hvis du opretter et nyt spørgsmål i stedet for at poste under dette besvarede.

Gerne med lidt flere oplysninger, f.eks.:

Hvilket e-mailprogram?

Er Libre Office indstillet til at åbne Word-dokumentformater?

Hvis du gemmer den tilsendte fil på skrivebordet og åbner den derfra, åbner den så i LO?