Avatar billede mccookie Seniormester
23. januar 2019 - 12:02 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Pivot gruppering med forskellige alders intervaller

Hej,

Jeg har et datamateriale hvori der er 272 poster, hver post repræsenterer en person, med et køn/alder.....

Kan jeg på en snedig måde lave en aldersopdeling via pivot i intervaller a:

0-6 år
7-12 år
13-18 år
19-24 år
Avatar billede Max_P_Larsen Seniormester
23. januar 2019 - 12:23 #1
Ja, hvis du placerer feltet i Rækker, markerer en værdi/alder og vælger Gruppér efter markering under fanebladet Analysér (som igen er placeret under Værktøjer til pivottabel)
Avatar billede Daffodil Professor
23. januar 2019 - 12:29 #2
Ja, det kan gøres på følgende nemme måde.

Opret en pivot med alderen i rækkenavn og kønnet i værdier (Skal vise antal)
Pivoten viser nu alderen i stigende rækkefølge. Marker alderne fra 0-6 og højreklik - vælg grupper, herefter dannes der en gruppe, højreklik på gruppe og vælg subtotaler.

Gruppenavnet kan ændres i formellinjen.
Avatar billede mccookie Seniormester
23. januar 2019 - 13:55 #3
Det er f..... smart....

..... Og 100x hurtigere end min tossede måde at angribe det på - Men lærerigt ;-)