Avatar billede jalved Ekspert
23. januar 2019 - 18:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

To sæt høretelefoner til samme bluetooth transmitter?

Jeg vil gerne koble et par høretelefoner til et TV, der ikke har bluetooth.

Det kræver så en bluetooth-transmitter, så langt er jeg med. Men inden jeg finder en sådan, er jeg i tvivl om flg.:

Giver bluetooth mulighed for fx at koble to ens sæt høretelefoner eller headsets til samme forbindelse?

Er det muligt at tilslutte to sæt, såfremt det ikke er samme mærke?

Hvis ikke det er muligt at koble to ting til, er der så en løsning til at dette kan lade sig gøre?

Jeg er interesseret i, at flere kan høre den samme lyd samtidigt via høretelefoner.
Avatar billede jalved Ekspert
23. januar 2019 - 18:11 #1
Er der i øvrigt nogen, der har erfaringer med, om der typisk er lack mellem lyd og billede, når man bruger bluetooth-høretelefoner til TV'et?
Avatar billede jalved Ekspert
28. januar 2019 - 21:19 #2
Det kan tilsyneladende kun lade sig gøre at koble et sæt høretelefoner til af gangen på de fleste bluetooth transmittere.

Jeg stillede mit spørgsmål, fordi jeg tænkte, det kunne være, at der var mulighed i nogle af de nyere standarder indenfor bluetooth, at man kunne koble flere ting på.

Ved at google lidt og kiggee på ebay, så fandt jeg dog en løsning. Man skal gå målrettet efter en transmitter, der hedder fx dual eller multi-point, så kan man finde nogle stykker, der kan koble to høretelefoner på af gangen.