Avatar billede Mads F. Iversen Praktikant
23. januar 2019 - 22:50 Der er 4 kommentarer

Fremtidsvalg?

Hejsa, jeg går på efterskole lige pt, som 9 klasse elev og vil også fortsætte i 10 klasse på samme skole. Derefter har jeg tænkt at tage Data og Kommunikation udannelsen og beskæftige med Infrastruktur.

Men står lidt og tænker om jeg kan forberede mig på nogle måder, jeg har allerede arbejdet lidt med forskellige slags opsætninger som betalings systemer og servere, (Windows, Ubuntu, Centos) dermed også it-support for de lokale i min kommune/skole. Og jeg elsker at arbejde med IT og at hjælpe andre.

Så mit spørgsmål til jer er:
Hvad vil være bedst for mig at lære? Måske skaffe en beksæftigelse?

Det er sikkert et meget dumt spørgsmål, men undre mig virkelig over det da jeg har meget ekstra tid.
Tak :)
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2019 - 22:52 #1
du skal spørge dig selv om, hvad du vil bruge uddannelsen til når du er færdig.
se ind i fremtiden, og beskriv det job du ønsker dig
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2019 - 22:53 #2
når du ved hvilket job du vil have, kan du lave en liste over de kvalifikationer du skal have. så har du masser af tid til at skaffe dem!
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2019 - 22:53 #3
du skal se dig selv som "x" og så hele tiden gå i den retning, så ender det med drømmejobbet!
Avatar billede Mads F. Iversen Praktikant
23. januar 2019 - 22:59 #4
Tak for svarne sidwave.

Det er jeg helt klar over, det er blandt andet derfor jeg skrev omkring at jeg laver it-support med forskellige slags opsætninger.

Men jeg står nu og kan meget af det "basic" knowledge, men vil gerne udvide min horisont lidt mere end jeg har nu. Og det som jeg tænkte vil være smart at vide noget mere om vil være Servere, men jeg har bare hverken penge'ne til det ELLER stort nok netværk til at kunne få hjælp med det. Da jeg er nok den eneste med tekniske færdigheder omkring mig.