Avatar billede finb Ekspert
25. januar 2019 - 09:31 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Administrator-tilladelse ?

På min egen bærbare derhjemme
forsøger jeg at slette unødvendige, medfødte
fotos, fx blomster-motiver, som bare fylder,
men jeg får denne pop-up:
"Du skal have administratortilladelse for at slette denne fil"
Men det er jo mig, der er "administrator" på min egen bærbare.
Hvordan låser jeg op ?
Tak finb
Avatar billede claes57 Ekspert
25. januar 2019 - 11:48 #1
hvis du tager en live-cd med linux (fx linux mint) så kan du fra den (boot - uden at installere noget) bare slette løs på windows-disken - linux er ligeglad med win rettigheder.
https://linuxmint.com/download.php - brug MATE versionen, den er let at gå til.

hold dig til kun at slette billeder og dokumenter (txt/pdf) ellers risikerer du at stå med en win, der ikke dur længere
Avatar billede wjens Guru
25. januar 2019 - 12:40 #2
Det er vel windows? Prøv at finde explorer.exe i \windows folderen. Højreklik og vælg "Run as administrator" eller "Kør som administrator":
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. januar 2019 - 16:41 #4
#1
Jeg tænker på om også Trusted Installer i Windows kan "narres" via Linux Mint ?
Der ligger mange "gode" råd på nettet vedr. Trusted Installer, men disse råde er desværre ikke så gode endda.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. januar 2019 - 17:38 #5
Vedr TrustedInstaller - jeg har ikke mødt en fil/mappe, som Linux ikke bare slettede. Men du kan komme ud i, at win autoreparerer sig, og gendanner - evt efter en opdatering.