Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
25. januar 2019 - 18:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Har nogen her forstand på boksning ?

Ja, jeg har ikke.
Har aldrig set det - rigtigt.

Men jeg så nogle Rosky film med Sylvester Stalone -
Som, naturligvis, er fiktion.

Men underholdende -
Og så ved man, det er teater sminke. Blod og sæbeøjne osv.

*
Har lige genset en af de gamle.

*

Men jeg sad og tænkte på :

Bokser man virkelig helt derud, hvor næser brækkes. Øjne skades. Blod flyder .... O.s.v ???

*

Er filmene overdrevet ?
*
Er det virkeligt - bare med andre boksere ?
*
Er det værre end på film ?
*
Altså i virkeligheden ?
*
Er der nogen der har forstand på det ?
*
God fredag ....
Venlig Hilsen Jørn ....
*
P.S - Jeg ved godt mit spørgsmål er underligt ...
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. januar 2019 - 18:41 #1
Jeg interesserer mig ikke for boksning, men hvis man ser på mange boksere så skulle det være mærkeligt om deres næser ser sådan ud fra fødslen.
Jeg vil ikke en gang kalde det for sport - slet ikke når der er penge involveret, det samme gælder fodbold og cykelsport (Tour de France)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
25. januar 2019 - 19:55 #2
Tak ....
Avatar billede claes57 Ekspert
25. januar 2019 - 20:03 #3
Der er en mand i eget ringhjørne, der er specialist i at lappe sår samme, så man kan komme ud til næste omgang - næppe ansat for sjov.
Har dog aldrig set en kamp - som håndbold osv, så undgår jeg al kontaktsport - sport er ikke at slå på hinanden, men at vinde på vid, taktik, hastighed osv uden at skade andre.
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. januar 2019 - 21:02 #4
Det er vel ikke for ingenting man siger at nogen "bliver slå til lirekassemand".
Det sker i netop boksning.
Avatar billede perwolf Forsker
25. januar 2019 - 21:41 #5
Jeg er gammel amatørbokser, og sådan som Rockyfilmene viser det, har intet hold i virkeligheden. Hvis man starter som kampbokser som barn, så bliver der virkeligt passet på dem, og KO findes praktisk taget ikke. Ja, ens næse kan brække ved det, men det kan vel ikke overraske. Jeg brækkede min næse under en af de første træninger... 😊
Øjenbryn kan flække, men mest når boksere støder hovederne sammen.
Ingen ansvarlig træner sender sine boksere i ringen uden KÆMPE træningsindsats. Man kommer i sit livs form, og har udpræget fysisk velvære og selvtillid.
Gør det ondt? Ja, gu faen gør det så!
Man lærer, om man vil flygte eller fighte, og det er vel heller ikke uvæsentligt i andre henseender i ens liv.
Test det i en klub med motionsboksning, du kan selv vælge, om du vil sparre 😀
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
25. januar 2019 - 23:21 #6
Tak. Igen ,,, Også interessant info fra en amatørbokser ...
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2019 - 03:47 #7
hvis en bokser bløder vildt, så stopper dommeren kampen.
det er op til lappemanden at holde kampen igang :)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
26. januar 2019 - 12:51 #8
Tak + God Lørdag = Til alle