Avatar billede johwic Juniormester
25. januar 2019 - 18:25 Der er 9 kommentarer

Hjælp til køb af mini PC.

Jeg er lidt træt af at lave alt på bærbar pc, og kunne godt bruge forslag til et alternativ der ikke er for stort.

Vel en mini PC.

Tænker jeg godt kunne bruge en stationær, der kan tages med i sommerhus etc. Uden at skulle have en flyttevogn ;-)

Jeg har set på denne https://www.lenovo.com/dk/da/desktops-and-all-in-ones/ideacentre/600-series/620S/p/99IC96S0284 men ved ikke helt om det er ok eller noget skrammel.

Der går for lang tid mellem jeg køber PC - så kan ikke helt finde ud af, hvad der skal til nu.

Jeg skal kunne bruge Photoshop, Illustrator og Indesign.

Tænker prislejet er max 8.000,- kr. med lidt elastik.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
25. januar 2019 - 18:29 #1
Avatar billede puren Ekspert
25. januar 2019 - 18:57 #2
kig på en intel nuc den er ca 10cm X 10cm x 5-8cm (LBH)
Avatar billede claes57 Ekspert
25. januar 2019 - 19:53 #3
jeg har så en bærbar - og en usb-kasse hvor ekstern skærm/lyd, tastatur, mus er på. Et stik ud, og jeg kan tage den med under armen - og hjemme er der 24" skærm og logitech tastatur/mus til det daglige brug.
Avatar billede perwolf Forsker
25. januar 2019 - 21:26 #4
Hvis du er tilfreds med det, som din bærbare kan, så kan du nøjes med den. Køb tastatur, mus og en skærm, og slut dette til den bærbare. Meget billigere løsning end køb af en stationær. Hvis din bærbare har USB-C, så kan der evt. købes en dockingstation, hvor der er USB 3.0 porte m.v.
Avatar billede milter Ekspert
25. januar 2019 - 22:06 #5
Perwolfs forslag i #4 lyder som en god løsning.

Hvis du absolut vil have en løsning med en stationær pc, der kan "tages med i sommerhuset" slipper du alligevel ikke for også at skulle medbringe tastatur, skærm, mus og alle kablerne hertil.

Hvad nøjagtigt er dit problem med at skulle "have alt på bærbar pc"?
Avatar billede johwic Juniormester
25. januar 2019 - 23:09 #6
Dels er min bærbare ikke den bedste (til trods for vejledning ved køb) Det er en HP som jeg lod mig overtale til, og dels skal jeg bruge en tegneplade/pen fordi jeg skal igang med at tegne - og så er den bærbare lidt i vejen.
Avatar billede milter Ekspert
25. januar 2019 - 23:38 #7
Er det sådan en her, du skal i gang med, altså ud over skærm og tastatur?

https://www.gocompare.dk/bedste-tegneplade-her-er-de-4-bedste-modeller-2018/
Avatar billede johwic Juniormester
26. januar 2019 - 01:17 #8
Avatar billede 450025 Ekspert
26. januar 2019 - 02:32 #9
Johwic. Jeg syntes du starter fint selv  den du viser til er ikke noe skrammel jeg bruker Mini Pc selv på andre året med Win10 Pro godt nok I7 8550 grunn er netopp plass hensyn. Har ikke svikta en dag.

Stasjonær ja stor skjerm 27 Tastatur  og ditt busjett holder i masse vis kjøpt på Aliexpress den ene den andre på Ebay. Tastatur med mus Norway fordi jeg ville ha æ  ø og å, skjerm kjøpte jeg her fra Bangkok..

Dette angre jeg ikke på i hele tatt. Anbefalte dette for en Venn her kjøpte samme, han trengte dette hjemme, også plass som grunn, han reiser på et bosted langt fra her Hytte kjøpte skjerm begge steder er kjempe fornøyd alt innen max ditt busjett.

Computeren er ca 5 x12x14 lett og ta med seg å har alt du trenger, av porter + lagrings plass.

Men så var det dette med Pen og tegning der stiller jeg helt blank, da må du nok lytte til det andre forteller, er dette viktig da er kanskje ikke Mini Pc valget. Bruk lidt tid undersøk men jeg er kjempe fornøyd med min løsning. Å den du viser til er da ikke så verst den.
Arne