Avatar billede poevst Juniormester
26. januar 2019 - 17:14 Der er 20 kommentarer

Windows 10 stifinder kan ikke finde/genkende usb stik.

Ny USB 3 stik indkøbt til at fremstille en resque disk. Først ville jeg omdøbe den men det virkede ikke helt som forventet, derfor valgte jeg at beholder navnet
( F:) - så kunne jeg jo bare efterfølgende sætte en label på med det ønskede navn.Da jeg begyndte at indlæse filer på nøglen standsede den pludselig og gjorde opmærksom på at det ikke var muligt at indlæse alligevel.
Når jeg nu, i stifinder, klikker på drevet beder systemet om at indsætte en DVD i drevet, d.v.s. at USB drevet er ændret til et DVD drev.
Hwa gjør en klog tosse???
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2019 - 17:46 #1
Hvis Windows 10: kan du se drev F: i Stifinder - højreklik på F: og se egenskaber?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2019 - 17:50 #2
Hvad er det for en rescue disk du skal oprette i hvordan gør du for at oprette den?
Avatar billede poko1 Ekspert
26. januar 2019 - 18:01 #3
Hvis den ikke ses så Prøv at køre disse trin.
Tryk på Windows Tasten Og X Tasten samtidig og vælg fanen Enhedshåndtering.
Se om du Har nogle bemærkninger? Højreklik på Diske Se om den vises.

https://ibb.co/QNThSyt
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2019 - 18:03 #4
Er denne USB formateret?
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2019 - 18:04 #5
Ps. Jeg mener, at den skal kunne ses i Denne computer.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. januar 2019 - 19:10 #6
er den på mere end 16gb og købt i udlandet?
Avatar billede poevst Juniormester
26. januar 2019 - 19:26 #7
Disken skal bruges til at boote fra hvis Windows går ned
Købt i DK den en 16GB den anden 32GB.
Højreklik i Enhedshåndtering  ingen respons .
USB formateret- Ja !
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2019 - 19:28 #8
#7 Når du siger "boote" mener du så at geninstallere systemet eller blot et værktøj til at få data ud?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. januar 2019 - 19:30 #9
få dem byttet hos forhandler - de er defekte.
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2019 - 19:52 #10
En USB stick skal kunne ses i Diskhåndtering, Men kan kun ses i Denne PC,
hvis den har et bogstav. Hvis den ses uden bogstav, højreklik på den, og giv den
et bogstav.
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2019 - 21:20 #11
glem det, den er defekt
Avatar billede poevst Juniormester
27. januar 2019 - 17:22 #12
Min konklution må også være at mine USB stiks må være i stykker.
Så jeg lukker tråden nu.
Avatar billede poko1 Ekspert
27. januar 2019 - 17:43 #13
Hvad sagde Diskhåndteringen?
https://ibb.co/mS4nHkt
Avatar billede poevst Juniormester
27. januar 2019 - 20:35 #14
Til poko1
Mange gange tak for dit tip. Det var noget der hjalp.
Jeg fik tildelt bogstav og WOOPTI så virkede det igen.
Nu er jeg igen en glad mand !!!
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2019 - 21:30 #15
@poevst
Det forslag kom jeg med i #10. Men det har du åbenbart ikke læst.
Avatar billede poko1 Ekspert
27. januar 2019 - 21:47 #16
Og min vejledning med hvordan man kommer i Diskhåndteringen var kommet umiddelbart efter mit første indlæg i #3 hvis der ikke var kommet så mange kokke der fordærvede maden!
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2019 - 22:06 #17
Det rykker ikke ved det faktum, at det var mig, som foreslog, at se efter drevbogstav.
Men det er da interessant, at du, som ellers hidser dig så voldsomt op, når du mener, at løsningen går til den forkerte, gerne tager æren for et forslag, en anden er kommet med. Men velbekomme, mig går der ingen skår af. Jeg ville såmænd bare gøre opmærksom på sagens rette sammenhæng. 😁
Avatar billede poko1 Ekspert
27. januar 2019 - 22:16 #18
Til gengæld ved jeg hvad jeg taler om og skal ikke selv have hjælp konstant og jeg skal heller ikke ud og spørge nogen der skal ud på nettet og finde svar. og hvis jeg var ude efter anerkendelse så havde jeg nok haft flere millioner point dengang det var kutyme på Eksperten.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2019 - 22:30 #19
Til gengæld, for hvad???
Selvfølgelig søger man oplysninger på nettet, når man mangler dem. Det ville da være tåbeligt andet. Det gør du jo også selv din hykler.
Og ja du er i den grad uden efter anerkendelse, det er jo derfor du taber fatningen,
når du ikke får den anerkendelse, du selv mener du fortjener.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2019 - 22:33 #20
Det er faktisk lidt sjovt, for mig, det her. 😁