Avatar billede Karen Margrethe Praktikant
28. januar 2019 - 12:18 Der er 9 kommentarer

installering af photoshop

Hej. Jeg har en gammel original version af Adobe Photoshop CS5 extended. Jeg har den på en CD rom. Nu har jeg fået en ny bærbar computer uden diskdrev. Jeg kopierede så disketten over på et USB drev og gik ind og fandt exe-filen. Den åbnede op for indtastning af serienummer, som den accepterede. Derefter ville den have CD rommen indsat i diskdrevet, og så var jeg på den. Der var ingen mulighed for at søge efter indholdet et andet sted. Er der nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2019 - 12:32 #1
Du skal have et iso-billede af cd'en, og så en driver, der fungerer som virtuelt cd-drev.
Cd kan dog være kopibeskyttet, og så kommer den skjulte kode typisk ikke med i iso-filen.
Avatar billede Karen Margrethe Praktikant
28. januar 2019 - 13:28 #3
ad#1: hvad er det? ad#2. Ja. Det kan jo blive løsningen. Jeg har den gamle stationære PC stående endnu, så den kan formateres og køre alene med Photoshop. Det burde den kunne.
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2019 - 13:37 #4
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2019 - 13:44 #5
Da jeg er rimelig sikker på, at cd er kopibeskyttet, så tag #4 med ekstern drev. Det er en sikker løsning der virker.
Avatar billede Karen Margrethe Praktikant
28. januar 2019 - 14:01 #6
Tak for hjælpen. Har Adobe ikke en hjemmeside, som man kan installere fra?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2019 - 14:54 #7
det var da et godt spørgsmål
https://helpx.adobe.com/dk/download-install.html?promoid=2K4PCJ2R&mv=other
afsnittet Creative Suite og Lightroom
der er en Download Creative Suite-produkter
Avatar billede claes57 Ekspert
28. januar 2019 - 14:55 #8
du skal ind på
Creative Suite 5.5  Hvis du har købt et licenseret CS5-produkt i detailhandlen og ikke længere har installationsmediet, Download CS5.5 installationsprogrammet.
derefter - så skulle du kunne installere efter download.
Avatar billede Karen Margrethe Praktikant
28. januar 2019 - 22:37 #9
Tak. det prøver jeg i morgen.