Avatar billede DDR3 Novice
01. februar 2019 - 18:13 Der er 5 kommentarer

caste DR TV

Nu har jeg prøvet at caste DR TV og hver gang den tilbage til Du kan caste dine udsendelser på tablet osv....men når jeg caster mit skrivebord er der ikke nogen problemer kan det skyldes at Danmarks Radio har sparet denne funktion i forbindelse med medieforliget med regeringen og Dansk Folke parti ... Håber at Computerwoldkan finde svaret....
Avatar billede eurositi Ekspert
01. februar 2019 - 18:24 #1
Nu er det jo ikke Computerworlds journalister men frivillige brugere, som kommer med løsningsforslag herinde på Eksperten. ;)

Vil du være lidt mere præcis, når du skriver "caste"? Når DR TV snakker om casting, er der typisk tale om streaming fra DR TV appen (som du har installeret på din telefon, tablet eller evt. som Chrome-udvidelse på din PC) til en Chromecast-enhed (tilsluttet dit TV).
Hvis ikke du har en Chromecast (evt. indbygget i dit TV) eller tilsvarende Apple-løsning, så kan du ikke bruge appen til noget.

Når du caster dit skrivebord fra din PC (til dit TV?), er det derimod en anden teknologi, der bruges. F.eks. MiraCast (også kendt som skærmspejling). Dette viser alt indhold, som du kan vise på din PC, telefon eller tablet, men det er ikke specielt velegnet til streaming i timevis, som man typisk gør, når man ser film og lange udsendelser.
Avatar billede DDR3 Novice
01. februar 2019 - 19:45 #2
Jeg siger mange tak for Dit svar
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2019 - 21:21 #3
chromecast fra tablet/telefon sender et link til chromecast-modtager på tv, og den opretter et direkte link til udsendelsen og viser den (tablet/telefon kan stoppe/lukkes lige efter) - brug altid denne mulighed, om muligt.
Chromecast fra pc viser, hvad browseren chrome modtager af data fra nettet, og sender hele siden til tv. Der kan være mange fejl internt i kommunikationen og i nettet hos brugeren undervejs i udsendelsen. Reelt er det en dum og belastende løsning som kræver meget af pc og dit wifi/lan.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2019 - 09:23 #4
det er en fejl hos DR. du kan vente til de ordner det, eller kontakt dem
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2019 - 17:49 #5
Kontakt DR.DK og anbefal teams der ikke har rørt en finger i at videre udvikle app'en, fyret eller kræv opdatering, at det ikke understøttes, og du som bruger skal vide oplysninger, hvis det ikke virker, om at nedtage reklamation om disse, eller få dem fjernet, eller outsource, så der ikke konstant som du selv bruger henvender dig her, Computerworld, som de ikke er en del af, og din Chromecast som ikke er en del af, eller din smart tv ikke er en del af, og få DR.DK til at tage ansvar for dårlig publicity, om at få det fjernet disse app's, når det ikke virker. Luk nu sagen, der er intet at hente hjælp her.