Avatar billede htx98i17 Professor
03. februar 2019 - 13:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

chromecast

jeg har fået en google chromecast og undrer mig over hvordan jeg benytter apps'ene på den? kan man ikke sætte en film igang på netflix eller dr tv program direkte fra chromecasten som man kan på et apple tv med fjernbetjeningen? der er jo ingen fjernbetjening med til chromecasten.
Avatar billede Slater Ekspert
03. februar 2019 - 13:25 #1
Nej, der har du vist misforstået hvad en Chromecast er. Der er ikke apps på den, den har intet styresystem, det eneste den kan er at modtage en streaming url eller signal og omdanne det til HDMI, så det kan sendes på et fjernsyn. Alt styres fra apps på din telefon, tablet eller pc. Så for at se f.eks. Netflix, starter du Netflix app'en på telefon/tablet, eller går ind på websitet med Google Chrome på en pc, og hvis de er på samme netværk er der så et Chromecast-ikon du kan trykke på for at sende det til Chromecast.
Avatar billede 450025 Ekspert
03. februar 2019 - 13:44 #2
Ja og tenk hvor fint du får det nå, den Gamle Gubben her ikke meg men han sa tenk je4g slipper å falle i alle disse ledninger.
Jeg elsker cromkasten min sa han.
Se på søylen til Slater også han er enig.
Arne.
Avatar billede Kammerjunken Praktikant
22. februar 2019 - 12:46 #3
Du skal bruge telefon/tablet. Her er en guide: https://www.youtube.com/watch?v=-3nQREwFwXE