Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2019 - 14:49 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Instagram fup

Jeg har igen fået en meddelelse fra Instagram - eller er det fup?
Den oplyser mig om mine nye followers.
Men hvordan kan jeg have followers på Instagram, når jeg aldrig har været medlem der, eller på Facebook?
https://ibb.co/jLY8nt0
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. februar 2019 - 15:42 #1
Jeg er selv hverken på Instagram eller på Fjæsbog, og ønsker heller ikke at være det.
Jeg vil stærkt antage, at der er tale om fup i dette tilfælde.
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2019 - 16:04 #2
Ja du har nok ret. Måske vil nogen lokke mig til kontakt, for at lokke info fra mig?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. februar 2019 - 16:52 #3
det er konti med arabiske tegn - ret sikkert fup - og i billedet du har, er også 'Get instagram' dvs instagram vidste - da du så det billede - at instagram ikke er på pc, og at de ikke kender til, at du har en konto. Jeg ved så ikke, og billedets 'get instagram' rent faktisk åbner mulighed for at oprette en konto der - eller, som du er inde på - laver en kopi af tilmelding for at trække data fra dig.
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. februar 2019 - 16:54 #4
Slet ikke usandsynligt!
Der florerer så megen råddenskab på nettet og det bliver desværre kun værre og værre, så hellere lade tvivlen komme sig selv til gode, fremfor nogle svindlere lokker en til at udlevere fortrolige og private oplysninger.
Rettidig omhu er en basal ting når det drejer sig om nettet.

https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=omhu
Avatar billede claes57 Ekspert
05. februar 2019 - 17:05 #5
jeg fik i øvrigt en sms i morges: tak fordi du handlede i Elgiganten i 2018, du har vundet ... klik på dette link for at få præmie.
Den blev så bare slettet - link var ikke til elgiganten med noget gums (min tlf viser link i tekst).
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2019 - 17:09 #6
#3 Arabiske tegn? Det har jeg ikke lagt mærke til, men trykker jeg på Get Instagram, ryger jeg nok en tur til et arabisk eller afrikansk land. :-)
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2019 - 17:15 #7
#4 :-)
#5 Ja netop. Jeg er også den heldige vinder af sådan noget som: Tillykke osv.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. februar 2019 - 17:21 #8
de arabiske tegn kommer, hvis du har instagram, og tester de profiler, der er vist på billedet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. februar 2019 - 17:28 #9
Det er bare med at holde sig langt væk, og bruge sin sunde fornuft.
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2019 - 17:49 #10
#8 Aha!
#9  Nemlig!  Men man kan blive forbavset over hvad folk hopper på.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2019 - 08:03 #11
Tak for jeres indslag. 😊