Avatar billede PeterFjelstrup Juniormester
06. februar 2019 - 00:18 Der er 5 kommentarer

Phonetic Bulgarian keyboard for Windows 10 on pc

Jeg kan ikke finde Bulgarsk phonetisk tastatur, som tidligere befandt sig under Sprog og område i Win 7. Er der nogen, der har det? Det fandtes tidligere i W98 og W200o som et lille program, man selv kunne installere?
Avatar billede martens Guru
06. februar 2019 - 00:41 #1
Du skal installere Bulgarsk som sprog..

Derefter skal du ind i Indstillinger >> Øget tilgængelighed >>Tastatur og slå skærmtastaturet til..  Genvejstast : "Windows-tast" + CTRL + O

Jeg stødte lige ind i denne sjove side.... http://online-keyboard.org/Bulgarsk-Tastatur/BG-Bulgarian/Default/da-DK

mvh martens
Avatar billede PeterFjelstrup Juniormester
06. februar 2019 - 01:08 #2
Alså, for det første: Jeg vil have tastaturet til at skrive bulgarske kyrilliske bogstaver. For det andet: det skal være phonetisk - det vil sige, at de bulgarske bogstaver står der hvor det tilsvarende danske bogstav stod. Det fandtes på Win7 i kontrolpanelet under Sprog og internationale indstillinger.
Avatar billede martens Guru
06. februar 2019 - 01:24 #3
Altså for det andet... prøv !!!

Er det ikke bare et spørgsmål om at du installerer sprogfunktioner ?
Grundlæggende indtastning (6 Mb) + Optisk tegngenkendelse (1 Mb)

jeg er lige i gang at teste ...
qwertyuiopå¨= ,уеишщксдзц;
asdfghjklæø = ьяааожгтнвмч
<zxcvbnm,.- = ѝюйъэфхпрлб

пэг пьишехя = mvh martens  Рд– = ;o)
Avatar billede PeterFjelstrup Juniormester
06. februar 2019 - 10:10 #4
Jeg tjekker lige....
Avatar billede airallineed Praktikant
11. februar 2020 - 18:36 #5
I personally use this one: http://www.typeterra.com/virtual-online-keyboard-in-bulgarian-phonetic/ they have a lot of online keyboards.