Avatar billede Brink11 Juniormester
06. februar 2019 - 11:25 Der er 15 kommentarer

Værktøjslinje i word, excel + på skrivebord er forstørret

Hele min værktøjslinje er blevet 2-3 dobbelt størrelse af normal. Jeg har selv lavet den ved at holde ctr+alt inde + en eller anden tast. Nu kan jeg ikke få det tilbage til normal igen. Jeg har forsøgt at lave standardinstillinger til normal igen i word. Det hjalp ikke - nogen der ved hvordan jeg løser problemet :) ?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. februar 2019 - 11:27 #1
Ctrl Alt -
+ laver det større - laver det mindre
Avatar billede Brink11 Juniormester
06. februar 2019 - 11:33 #2
Hej Claes og tak for svar. Umiddelbart hjælper det ikke. Jeg holder CTR Alt og - (minus inde) - hmmm
Avatar billede Brink11 Juniormester
06. februar 2019 - 11:35 #3
Det er mere som om at alt teksten er blevet større - jeg har en windows computer. Min værktøjslinje er større i word samt programmer på skrivebordet står mærkeligt med større skrift.
Avatar billede Uvanga Ekspert
06. februar 2019 - 11:55 #4
Prøv:
tryk Ctrl og scroll med mus.
Avatar billede Brink11 Juniormester
06. februar 2019 - 12:03 #5
Tak for svar  - Den har jeg også prøvet - det her er mere problemet som ham her beskriver det:
Dog har jeg windows 10 og kan ikke finde de indstillinger han refererer til...
https://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/all/forst%C3%B8rret-tekster-i-menuer/309cd163-8eac-4430-b5e9-e4c4ecf7e768
Avatar billede Uvanga Ekspert
06. februar 2019 - 12:32 #6
Prøv at søge på Google: meny enlarged word windows 10
Så kommer der en mulighed du måske kan bruge.
Avatar billede Jan K Ekspert
06. februar 2019 - 12:39 #7
Prøv at gå ind under Indstillinger og find Skærm. Hvad er "Gør alt større" indstillet til?
Avatar billede Brink11 Juniormester
06. februar 2019 - 12:43 #8
Tak Uvanga - forsøger jeg.
Til Jan K - den er på 100 %.
Avatar billede Brink11 Juniormester
06. februar 2019 - 12:54 #9
Uvanga - jeg har forsøgt uden held - jeg har set video og læst løsninger. Nogen som kan lave en dummie guide. Jeg har forsøgt 1,5 time nu..
På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. februar 2019 - 12:56 #10
ctrl og alt holdes nede, og så tast på -
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
06. februar 2019 - 14:48 #11
Jeg er ikke helt sikker ud fra dine beskrivelser, men kan det mon tænkes, at det er Windows-tasten + plustegnet, du har fået trykket på?

Det aktiverer den forstørrelsesglasfunktion (Magnifier), som er indbygget i Windows 10.
Du kan i givet fald formindske igen med Windows-tasten+minustegn.

Se mere forklaring i mit svar i denne tråd:
https://answers.microsoft.com/da-dk/msoffice/forum/msoffice_word-mso_win10/vinduet-for-inds%C3%A6t-symboler/9624ac2a-9843-49a6-b1ba-60bbb55d1ebc
Avatar billede Brink11 Juniormester
06. februar 2019 - 15:32 #12
Hej Lene og tak for svar - det er desværre heller ikke forstørrelsesglasset. Det er slet ikke slået til. Jeg forsøgte med det uden held. Ellers mange tak :)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
06. februar 2019 - 16:03 #13
Brink11: Vil du prøve at sende mig et skærmdump eller to, hvor jeg kan se, hvordan det ser ud - gerne så jeg kan se båndet/værktøjslinje i Word? Du kan sende til:
LF [at] thedoctools.com

Hvilken version af Office bruger du?
Avatar billede Brink11 Juniormester
07. februar 2019 - 12:20 #14
Jeg har været nede ved IT afdelingen på Århus universitet uden held. De konstaterede at det ikke bare var i word men i hele systemet.
Synes ikke jeg kan taste din mail ind, er den ikke : LF [at] thedoctools.com?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
07. februar 2019 - 12:52 #15
Mailadressen: erstat " [at] " med @ (er skrevet sådan, da det normalt ikke er en god idé at publicere e-mailadresser direkte). Ellers kan du gå til min website www.thedoctools.com og sende mail via Kontakt-siden.