Avatar billede hkv Forsker
06. februar 2019 - 12:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Google sync

Benytter aCalendar app på mobil (Huawei P9). Har en google konto. Alt mellem mobil og pc synkroniseres fint, men pludselig er danske helligdage ikke markeret på mobilen. dvs. jo, til og med 1. januar 2019, men ikke længere. De er godt nok på pc. Hvad kan årsagen være til det?
Min hustru har samme type telefon, her er der ingen problem!
Avatar billede hkv Forsker
06. februar 2019 - 12:29 #1
Jeg glemte at skrive, at på den kalender app, som telefonen er født med er der ingen problemer. Her er de danske helligdage med, også dem efter 1. januar 2019.
Avatar billede wjens Guru
06. februar 2019 - 13:20 #2
Jeg bruger også aCalendar. I options kan du vælge hvilke kalendere du vil vise, herunder ja/nej til helligdage.
Avatar billede hkv Forsker
06. februar 2019 - 13:37 #3
Hej wjens.
Ja, her er helligdage i Danmark også vinget af, og som jeg skriver, er disse også med til med nytårsdag 2019. Herefter er ingen med!
Avatar billede wjens Guru
06. februar 2019 - 14:16 #4
Er ikke lige ved computeren, men så vidt jeg husker synkroniserer Google kun ca. 12 md. frem af de fleste ting i en kalender. Kan det være det?
Avatar billede Slater Ekspert
06. februar 2019 - 14:30 #5
#4: Nytårsdag 2019 er dog i fortiden, ikke fremtiden. Jeg tror opretters problem er at han allerede er forbi det tidspunkt, og dermed ikke kan se kommende helligdage overhovedet.

Jeg har dog ingen erfaring med aCalendar selv, så kan ikke hjælpe.
Avatar billede hkv Forsker
06. februar 2019 - 14:31 #6
Nej, for der er jo "kun" ca. 2 1/2 måned til f.eks. Skærtorsdag, som jo ikke er med,
og som jeg skrev, på min hustrus telefon er helligdagene med.
Jeg har lige afinstalleret og geninstalleret aCalendar på min mobil. Det løste ikke problemet.
Avatar billede hkv Forsker
06. februar 2019 - 14:41 #7
Problem solved.
Jeg har lige slukket og genstartet telefolen, og nu er alle helligdage dukket op. Jeg vil lige sige, at det gjorde jeg også i går, uden at det hjalp, men måske fordi jeg i dag har afinstalleret og geninstalleret aCalendar og så bagefter slukkede og genstartede telefonen løste det sig?
Uanset hvad, tusind tak for hjælp.