Avatar billede mronet87 Forsker
06. februar 2019 - 17:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Apple MacBook Pro vs. Apple MacBook Air

Hej alle Eksperter

Jeg er på udkig efter en ny macbook og fundet frem til de to følgende, som begge koster omkring 10.000 kr.
Hvad for en vil i anbefale og evt. hvorfor?

Apple MacBook Air: https://www.computersalg.dk/i/4906551/apple-macbook-air-with-retina

Apple MacBook Pro: https://www.computersalg.dk/i/3634525/apple-macbook-pro-with-retina
Avatar billede posten Ekspert
06. februar 2019 - 18:44 #1
jeg ville undersøge hvor meget de programmer du skal bruge af plads syntes 128 gb virker lidt småt HVIS  det var windows men hør i butikken om de magter at fortælle dig det evt høre om du kan få en disk på min 240 gb i stedet for
den dyre har en i5 på 2.3 og den "lille" 1.6 du bør IKKE spare de penge på den lille da du sages kan bruge de 2.3 ghz
Avatar billede mronet87 Forsker
06. februar 2019 - 18:57 #2
Det er bare til almindelig internet brug og der er kun 450 kr i forskel.
Avatar billede posten Ekspert
06. februar 2019 - 21:25 #3
vil stadig bruge de 450 kr
Avatar billede INK Ekspert
06. februar 2019 - 22:39 #4
Min erfaring er, at 128 GB er for småt. En Mac kan holde i 10 år, og hvis du ønsker at gemme musik, fotos eller videoer, så er 256 GB minimum.
Avatar billede mronet87 Forsker
07. februar 2019 - 02:38 #5
Jeg fandt den her til 9.000, så det bliver det bare https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/MACBPMPXQ2DKA/macbook-pro-13-mpxq2-space-grey

128 GB er fint. Har en anden Macbook har med 128 GB, men den bruger damen efter hun har fået nyt arbejde :D

Andet som film osv. har jeg en MSI i7 6700 (GT62VR 6RE DOMINATOR PRO) og 2 eksterne harddiske som er 2 TB i alt.

Den nye Macbook skal bare bruges til at almindelig mail og Adwords når jeg er på farten.