Avatar billede exabb Seniormester
06. februar 2019 - 23:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kamera app

Jeg har udfaset en Samsung mob og tablet og vil gerne bruge det sæt som bakkamera i bilen. Findes der en app som kan bruges til det?
Avatar billede kurtba Ekspert
06. februar 2019 - 23:18 #1
Avatar billede exabb Seniormester
06. februar 2019 - 23:29 #2
Jeg glemte at sige at enhederne ikke kommer på Internettet, de skal snakke direkte med hinanden via WiFi eller Bluetooth
Avatar billede exabb Seniormester
09. februar 2019 - 01:53 #3
Nem løsning her hvis andre har lyst at prøve. Det er faktisk ret smart at man med to Android enheder, kan overvåge med enhed 1´s kamera og få det vist på enhed 2´s skærm. Det kræver ikke SIM kort eller adgang til Internettet, de to enheder forbindes via den indbyggede WiFi direct og med den ene enhed som hotspot. Rækkevidden er pæn og det er ganske gratis. eksempel:

Enhed1
er en Android telefon uden SIM kort. Download app´en "
IP Phone Camera" fra Deskshare, Inc i Google play store. Slå WiFi fra og aktiver hotspot.Start applikationen og vælg at bruge den gratis med "mobile hotspot" og vælg så "start broadcasting"
Nu vises kameradisplay og den adresse og port som enhed2 skal forbinde med. Det kunne være noget i retning af fx: 192.168.43.1:8080

Enhed2
er fx en Android tablet. Start med at forbinde dens WFi til telefonen der jo er hotspot. Derefter åbner du en browser og indtaster den adresse og port som vises på enhed1´s skærm.

Nu får du streamet video fra enhed1 over på enhed2. Du kan herfra styre funktioner på kamraet som eksempelvis fokus, kamera lys, for el. bagkamera, billedrotering og starte videorecording.

En sjov brug af gamle telefoner eller tablets, god fornøjelse

hilsen
John