Avatar billede lkt Juniormester
07. februar 2019 - 11:06 Der er 8 kommentarer

Kan ikke åbne filer fra roden

Jeg kan kun åbne filer i Excel ved at gå ind i programmet og åbne den vej.

Hvis jeg prøver at åbne en fil fra roden åbner Excel godt nok, men er helt grå. Filen åbnes ikke og alt er inaktivt. Det er som om, der kunne være en dialogboks åben, som jeg ikke kan se.

Kan nogen kom hjælpe mig?
Avatar billede h_s Forsker
07. februar 2019 - 11:26 #1
2 Forslag:
- Prøv at genstarte PC'en
- Har du flyttet filen, så stien fra Excel ikke er den korrekte?
Avatar billede lkt Juniormester
07. februar 2019 - 14:41 #2
PC'en har været genstartet flere gange. Det er ikke en bestemt fil, det er alle filer, det drejer sig om.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2019 - 16:14 #3
Hvis du højreklikker på filen og vælger åbn med og her vælger excel virker den så?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. februar 2019 - 16:16 #4
Kan du have haft et andet office program installeret og fjernet igen som måske har "stjålet" tilknytningen til excel filerne?
Avatar billede lkt Juniormester
07. februar 2019 - 16:19 #5
Tror ikke, det er filen, der fejler noget. Den ligger på et netværksdrev og kan sagtens åbnes på den ene computer, men ikke den anden.

Hele Officepakken er installeret, men der er ikke lavet ændringer i programpakken.

Det er som om, der er sket noget med programmet på den PC, hvor den skal åbnes via Excel.
Avatar billede poko1 Ekspert
07. februar 2019 - 16:33 #6
Hvis Dine filer har mistet Genvejsstien så Åbn mappen hvor filerne er gemt højreklik på en af filerne og vælg genvej. Spring Den foreslåede genvej over og tryk på flere APS  kør ned til hvor du kan søge efter en anden Aps på denne pc gå til Programmets placering  C:\Program Files (x86)\Microsoft Office og vælg de derfra Så skulle stien være genetableret!
https://ibb.co/BLSfVwh
Avatar billede MADOlsen Forsker
08. februar 2019 - 09:53 #7
#5 du prøvet at kopiere filen over lokalt, og så åbne den derfra i stedet?
Avatar billede Jan K Ekspert
08. februar 2019 - 11:06 #8
Prøv at gå ind i dine Excel Indstillinger. Under Avanceret. Scroll ned til sektionen Generelt. Tjek om der er flueben i "Ignorer andre programmer, der bruger DDE." Hvis det er tilfældet, så fjern fluebenet.