Avatar billede Jacob Nør-pedersen Praktikant
07. februar 2019 - 20:16 Der er 2 kommentarer

Hjælp til højtalere

Problemet er det når jeg skruer højt op på min telefon skratter det.
Men når jeg skruer op på min forstærker sker det ikke.
Hvad skal jeg gøre for st undgå det på telefonen?
Avatar billede Slater Ekspert
07. februar 2019 - 22:45 #1
Muligvis ingenting. Enhver lydkilde producerer interferens, og alle har en SNR - eller Signal to Noise Ratio - som er hvor meget egentlig lyd der produceres i forhold til hvor meget støj der er. En god forstærker har en meget høj SNR, mens en billig lydchip som f.eks. i en telefon har en lav en, og det er der ikke noget at gøre ved, da du ikke kan udskifte den i telefonen.

Men hvis det er meget slemt, kan det naturligvis også være en hardwarefejl eller lignende.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. februar 2019 - 12:53 #2
Telefons output til din forstærkers line indput overstyrer ikke forstærkerens indgang og derfor spiller den rent. Hvor mod højttaler i en telefon er af forholdsvis ringe kvalitet og derfor vil den skratte når du skruer op.