Avatar billede Dan Hansen Juniormester
08. februar 2019 - 21:50 Der er 1 kommentar

Streaming loader konstant - hardware relateret?

Jeg kæmper lidt med streaming her i hjemmet.
Min TV boks (PC sat til TV) har jeg ikke noget problem på - den sidder på kablet.

Men min Chromecast 2 og min Acer Aspire 3, A315-21G-98MG, driller rigtig meget.

Men i dag gjorde jeg en opdagelse.
Hvis jeg på min Acer Aspire 3 kørte det direkte på den bærbare - altså på den bærbares egen skærm, var der ikke et problem... så smart jeg sætter det til TV'et med HDMI kabel, så begynder den at loade filen konstant!
Jeg har helt nede på 360p før det holdt op med at hakke... faktisk havde det kørt en rum tid på Auto kvalitet, uden problemer - efter jeg havde bøvlet med det i starten.

Jeg streamer fra Blockbuster.dk, men det er faktisk det samme når jeg kører fra Netflix og ViaPlay.

Ved test på det trådløse i rummet, får jeg fint 70/70 mbit.
Jeg har Waoo Smart Wifi med 2 bokse og i dette rum kører forbindelsen bedst på nr. 2 boks.

Kræver det virkelig så meget, at jeg vil have det over på TV'et via HDMI?

Specs på den bærbare:
Windows 10 Home (1809)
AMD A9-9420 processor To-kernet 3 GHz
AMD Radeon 520 med 2 GB Dedikeret Memory
8 GB, DDR4 SDRAM
256 GB SSD

Håber nogle har nogle gode råd.
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
08. februar 2019 - 21:53 #1
Et par stavefejl: ;)
Så smart jeg sætter = så snart jeg sætter
Loader filen = loader filmen.
Jeg har helt nede på = Jeg har det helt nede på