Avatar billede Skynet Mester
09. februar 2019 - 14:46 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Skærmbrede (mobil) detect i php?

Hej,

Jeg har en lille kode i php som skal finde ud af om skræems brede og finde ud af om den er mindre end 500, nogen som har en nem måde at få $sreen = til at pege på breden, har fundet noget "<script>document.write(screen.width); </script>"; men den udskriver en string som ikke kan bruges i min if sætning;

$sreen = XXX;
$mobile = False;
If ($sreen <= 500) {
$mobile = True;
}
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2019 - 14:59 #1
Lad noget JavaScript finde bredden og send til server med at AJAX kald.
Avatar billede Slater Ekspert
09. februar 2019 - 15:36 #2
Ja, som Arne antyder, kan det ikke lade sig gøre som du foreslår. Client-side Javascript bliver altid udført efter PHP er færdig med at udføre, så du kan ikke bruge Javascript data i PHP uden at sende dataene tilbage til serveren, hvilket først kan ske efter siden er loadet færdigt.

Så er det noget du skal bruge for at tegne den første visning af siden, så er det en umulig opgave. Skal du bruge det til noget som CSS ikke kan klare?
Avatar billede Skynet Mester
09. februar 2019 - 16:32 #3
Tak, så giver det mere mening - det er en form som skal vises forkelligigt alt efter om det er mobil eller PC, prøver at finde noget om CSS
Avatar billede ejvindh Ekspert
09. februar 2019 - 23:03 #4
Prøv særligt at fokusere på @media-tagget i CSS:
https://www.jacobworsoe.dk/responsive-design-3-nemme-trin/#media-queries
Avatar billede ConfiHot Praktikant
21. februar 2019 - 15:28 #5
Why don't you just use the media queries in CSS and define some break points for device widths, so you could style your form this way

Just an example:
@media all and (max-width: 480px) {
  #form {
      background: #f00;
  }
@media all and (max-width: 1200px) and (min-width: 481px) {
  #form {
      background: #0f0;
  }

@media all and (min-width: 1201px) {
  #form {
      background: #00f;
  }

of course you should use the right selectors here and change wahtever attribute you like. You can try out the correct settings by using the build in dev tools of your browser F12