Avatar billede Casper Andersen Juniormester
10. februar 2019 - 20:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvilke ram passer i min pc

Jeg skal have sat flere ram i min pc. Jeg ved der er en ledig port.
Men jeg er i tvivl om hvor mange gb jeg kan smide i.
Jeger heller ikke helt sikker på hvilke type jeg skal have. Jeg er med på DDR3 men Mhz?.
Der er pt. 1 stk på 4 gb.

Jeg har disse oplysninger:
RAM
        Memory slots
            Total memory slots    2
            Used memory slots    1
            Free memory slots    1
        Memory
            Type    DDR3
            Size    4096 MBytes
            Channels #    Single
            DRAM Frequency    535.7 MHz
            CAS# Latency (CL)    7 clocks
            RAS# to CAS# Delay (tRCD)    7 clocks
            RAS# Precharge (tRP)    7 clocks
            Cycle Time (tRAS)    20 clocks
            Bank Cycle Time (tRC)    27 clocks
            Command Rate (CR)    1T
        Physical Memory
            Memory Usage    36 %
            Total Physical    4.00 GB
            Available Physical    2.54 GB
            Total Virtual    8.00 GB
            Available Virtual    6.17 GB
        SPD
            Number Of SPD Modules    1
                Slot #1
                    Type    DDR3
                    Size    4096 MBytes
                    Manufacturer    Unknown
                    Max Bandwidth    PC3-10700 (667 MHz)
                    Part Number    HU564403EP0200
                    Week/year    14 / 11
                        Timing table
                                Frequency    CAS# Latency    RAS# To CAS#    RAS# Precharge    tRAS    tRC    Voltage
                            JEDEC #1    457.1 MHz    6,0    6    6    17    23    1,500 V
                            JEDEC #2    533.3 MHz    7,0    7    7    20    27    1,500 V
                            JEDEC #3    609.5 MHz    8,0    8    8    22    30    1,500 V
                            JEDEC #4    666.7 MHz    9,0    9    9    24    33    1,500 V
Avatar billede milter Ekspert
10. februar 2019 - 20:12 #1
I dit spørgsmål står der bl.a. "DRAM Frequency    535.7 MHz". Ud fra det kunne noget tyde på, at du måske har en såkaldt "32 bit- version" af Windows. Hvis det er korrekt, så kan du ikke få den til at bruge mere end de 4 GB RAM.

Prøv at læse herunder for at se, om du har 32-bit eller 64-bit Windows:

https://support.microsoft.com/da-dk/help/15056/windows-7-32-64-bit-faq

Udover det, så er de RAM og formentligt hele computeren så gammel, at det kan blive meget vanskeligt at finde RAM af den korrekte type til den.

Og hvorfor har du brug for flere RAM?
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2019 - 00:38 #2
vi er nødt til at vide dit bundkort, for at finde ram