Avatar billede Cille T Praktikant
12. februar 2019 - 14:12 Der er 5 kommentarer

Kan jeg gendanne slettede filer fra papirkurven?

Hej, Er der nogen som ved om det er muligt, og i så fald hvordan, at gendanne filer fra en tømt papirkurv. (MAC)
På forhånd tak,
mvh Cille T
Avatar billede claes57 Ekspert
12. februar 2019 - 14:24 #1
hvis du er heldig, og pladsen på disken ikke er overskrevet, så https://www.easeus.com/mac/mac-data-recovery-resource/file-recovery/file-undelete.htm
programmet skal du lade blive på pc - så kan du lettere undelete fremover.
Avatar billede Cille T Praktikant
12. februar 2019 - 16:01 #2
Tak :)
Jeg fik dog ikke noget brugbart frem ved scanning af hard disk, blot en masse filer med, for mig, ukendte navne.
Under trash tømninger, var der kun 0, noget byte, så det ser ikke ud til at jeg kan fortryde seneste tømning af papirkurven desværre.
Jeg forsøger nu at gendanne filer via papirkurv i Adobe creative cloud, men det ser ikke ud til at den kan gendanne alle...
Avatar billede claes57 Ekspert
12. februar 2019 - 16:19 #3
surt - men hold programmet på maskinen - når der er ro på igen, så prøv at slette en kendt/test fil, og umiddelbart efter se, om den kan gendannes. Fx en dokument-kopi på et par sider.
Held og lykke med gendannelsen i øvrigt - ellers har du nu lært, hvorfor andre tager en backup ind i mellem.
Avatar billede Cille T Praktikant
12. februar 2019 - 22:40 #4
Hvad betyder backup??
Avatar billede claes57 Ekspert
13. februar 2019 - 11:34 #5
at du gemmer en kopi af dokumenter, billeder og andet vigtigt på et andet medie - fx sætter en ekstern harddisk til mac et par gange hver måned, og kopiere data over - og så opbevarer du den eksterne disk et sikkert sted.
Du kan måske også have plads i iCloud til det - https://support.apple.com/da-dk/mac-backup