Avatar billede Larnie Praktikant
12. februar 2019 - 17:48 Der er 6 kommentarer

2 HP Bærbare finder ikke wifi fra router

Har en rigtig god router D-Link DIR-842 med forældrekontrol hvor man kan styre en hvis ung mand på hans stationære gamercomputer som er kablet til routeren, problemet er bare at han kan underholde sig selv hele natten på hans HP bærbare pc når den anden er lukket ned, da den ikke kan finde routeren og atden selvfølgelig skal have Wi-Fi til skolebrug og får dette via Stofa modemmet.

Hvis den kunne finde routeren var det nemt at styre! Det samme gør sig gældende for min arbejds-pc som også er en HP. der er ingen problemer med Lenovo, Mac-books eller smartphones.

Håber der er nogle der kan hjælpe, tak!
Avatar billede claes57 Ekspert
12. februar 2019 - 18:42 #1
du kan ikke finde en indstilling i windows, der gør, at wi-fi ikke kan slås fra, og som knægten ikke selv kan rette tilbage igen.
Det ligger umiddelbart i, om pc stadig søger efter wi-fi (kan ses på dit wi-fi), eller om den er stille, når den allerede har en forbindelse. HP er her åbenbart smartere, da de sparer strøm på at søge efter noget, de har, mens andre kaster watt ud for at finde en anden forbindelse.
Avatar billede Larnie Praktikant
12. februar 2019 - 21:16 #2
Jeg tænker det kan være noget med at HPerne kun kan fange 2,4GHz men da routeren sender både 2,4 og 5 GHz forstår jeg ikke problemet.... men det er der 🙈
Avatar billede poko1 Ekspert
12. februar 2019 - 21:48 #3
Hvis i kører Win10 så prøv at søge efter fejl.
https://ibb.co/BGmttKV
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2019 - 07:20 #4
Finder din HP andre ting på wifi? prøv evt. at sætte en hotspot op på telefonen og se om hpen kan finde den.
Men jeg ville også helst tænke på udfordringen med 2.4 og 5 GHz
Avatar billede poko1 Ekspert
13. februar 2019 - 08:42 #5
Prøv at kontrollere disse indstillinger.
Hvis routeren har mulighederne burde du kunne vælge.
https://ibb.co/86L5D9K
Avatar billede Larnie Praktikant
13. februar 2019 - 18:12 #6
Hej tak for interessen for at løse problemet :-)

Jeg har prøvet at lave hotspot både fra IPhone og Samsung og her er der ingen problemer, de bliver vist som tilgængelige netværk.

Jeg har nulstillet alle netværkskort, men måske der er en der ved hvor jeg skal "pille" i router-indstillingerne, hvis det kunne være løsningen.

Lige for at holde fokus, så bliver det netværk som routeren udsender ikke vist som et tilgængeligt netværk på HPerne, men på alle andre enheder i huset.