15. februar 2019 - 21:17 Der er 10 kommentarer

Hjælp med visning af billede på skærm

Hej jeg har lige købt en gaming pc over nettet og har så fået den hjem idag, men når jeg prøver at tilslutte til min skærm via hdmi kommer der ikke noget frem og skærmen virker udmærket på min min Playstation og bærebar. Men der er noget galt med min HDMI stik på min pc der er 3 styks og alle 3 viser ikke noget billede kan i hjælpe mig?
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. februar 2019 - 22:05 #1
Du skriver "der er noget galt med mine HDMI-stik". Mener du at der er noget fysisk galt, altså noget man kan se, eller er det "kun" fordi der ikke er noget billede på? Er der ikke noget at se, kan det være grafikkortet. Jeg går ud fra at der er tale om en stationær. Er det en stationær kan du prøve at tage et grafikkort fra en pc, hvor du ved at grafikkortet virker. Virker det så i din pc, ja så er det grafikkortet der sandsynligvis der stået af. Det betyder at du må ud at købe et nyt. Et sådant kan godt løbe op i pris da det så vidt jeg kan tyde, skal bruges til gaming.
15. februar 2019 - 22:25 #2
Min stationære er helt ny har lige fået den idag og jeg har tændt den men jeg kan ikke få noget billede op på skærmen
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. februar 2019 - 00:19 #3
Du skal kontakte forhandleren hvor den er købt.
Inden vil det dog nok være en god ide at kikke på denne video:

https://www.youtube.com/watch?v=CmTQJCa2nf0

Der er muligvis tale om en lille fejl, og man kan nemt komme til at overse noget i sin iver efter at komme i gang. Det kender jeg fra mig selv.

Personligt tvivler jeg på at der er tale om en teknisk fejl.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2019 - 13:52 #4
Windows taste + P og tryk en gang på pil op og tryk enter. Kommer der så billede?
16. februar 2019 - 14:29 #5
Min skærm siger No signal altså der kommer ikke noget signal fra computeren til skærmen men kan det være at hdmi er slået fra fordi på min computer er der ikke installeret Windows endnu, kunne det være at man så skal bruge dvi stikket?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2019 - 16:47 #6
Ja eller vga hvis der er sådan et indtil driverne for grafik kortet er på plads.
Men prøv med dvi porten
16. februar 2019 - 17:08 #7
Jeg har prøvet men det virker ikke kan det være fordi der ikke er installeret Windows?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2019 - 17:39 #8
Har du både grafik på bundkort og på løst kort? Er du sikker  du monterer det rette sted. Den skal kunne vise billedet når den åbner
16. februar 2019 - 18:15 #9
Jeg ved ikke så meget selve delene på computer men ret sikker på der er bundkort men kan måske sende et billede til dig på besked så du selv kan se det?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. februar 2019 - 07:45 #10
På dette model billede her kan du se tilslutningerne som der typisk er på en stationær
https://unsupportedvideoconfigurationdetected.com/images/dell_inspiron_518_back_annotated.jpg
Har din pc et grafik kort som der sidder i pci soklen på bundkortet er det i det nederste stik du skal montere din skærm.