Avatar billede Uvanga Ekspert
16. februar 2019 - 14:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

"at" versus "@" i e-mail adresse

I et indlæg tidligere nævnte en bruger, det at oplyse "@" som "at" er en sikkerhedsforanstaltning mod misbrug. Det ses nogen gange på hjemmesider, også i dette forum skriver mange "at".
Men hvordan skal det forstås, dem der ser mail ved jo nok at der menes "@" så hvordan skulle "at" forebygge misbrug?
Avatar billede Slater Ekspert
16. februar 2019 - 14:10 #1
Dem der misbruger e-mail-adresser er generelt ikke mennesker men software. Og den nemmeste måde for software at genkende en e-mail-adresse, er at tjekke om den består af nogle bogstaver på hver side af et @-tegn, gerne med et punktum nær enden. Hvis du skriver "mig at mail.dk" er det meget svært for et stykke software at vide det er en e-mail-adresse, fordi det kræver viden om kontekst at forstå at "at" ikke er et ord, men en repræsentation af @. Og kontekstforståelse er noget der er meget svært at programmere.
Avatar billede Uvanga Ekspert
16. februar 2019 - 14:52 #2
Tak for svar, så blev jeg så klog ;-)
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
17. februar 2019 - 03:02 #3
Der er også andre "simple" og sikrer måder.
https://www.labnol.org/internet/hide-email-address-web-pages/28364/

I ovenstående link, foretrækker jeg løsning 1b og 1c
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
17. februar 2019 - 03:13 #4
Hvis du bruger WordPress er funktionen allerede indbygget:

Brug den indbyggede antispambot () -funktion til at kode din email-adresse. Funktionen vil kode tegnene i din adresse til deres HTML-karakterenhed (bogstavet a bliver a og @-symbolet bliver @), og de vil gengives korrekt i browseren.

Eksempel:
<?php echo antispambot("john@abc.com"); ?>