Avatar billede zjadow Novice
19. februar 2019 - 17:51 Der er 6 kommentarer

Disconnecter fra WAN

Hej alle

Jeg disconnecter altid mindst 1 gang fra WAN efter jeg har tændt computeren. Det sker som regel 5-10 min efter jeg har tændt computeren, hvor netværksikonet nede i højre hjørne får en rød advarsel på, og altid bedst som man er i gang med CS Sindssygt frustrerende. Hver gang det sker får jeg følgende i Event Viewer:

Browseren har fremtvunget et valg på netværket \Device\NetBT_Tcpip_{183A82B5-E948-4ACD-AA09-86D4F18E336D}, fordi en masterbrowser var stoppet.

Kilde: Browser
Hændelses-ID: 8033

Jeg har prøvet at Google, men synes ikke jeg får noget ud af det. Nogen kloge hoveder derude?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. februar 2019 - 17:59 #1
Avatar billede zjadow Novice
19. februar 2019 - 18:21 #2
Hej CRKrogh

Tak for dit svar! Jeg håber virkelig det er løsningen :-)

Vi får at se. Ellers vender jeg stærkt tilbage ;-)
Avatar billede zjadow Novice
19. februar 2019 - 21:00 #3
Hej CRKrogh

Den har lige smidt forbindelsen igen, på trods af dit tip :-( Stadig samme fejl
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2019 - 06:11 #4
det er dns der ryger.
rens computeren med ccleaner
reset din router
kør evt. med fast ip / slå dhcp fra
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. februar 2019 - 09:42 #5
Er det samme fejl, du ser, altså at der er "forced election of masterbrowser"?
Avatar billede zjadow Novice
20. februar 2019 - 21:09 #6
Samme fejl, ja CRKrogh

Jeg tror dog jeg har fundet løsningen. Skiftede kabel og har ikke haft et disconnect i 2 timer nu :S
Så måske der var en fejl i kablet, og hver gang den DCede fik jeg fejlmeddelelsen, så det var altså ikke fejlmeddelelsen der DCede mig, men omvendt