Avatar billede NiklasNikNak Praktikant
20. februar 2019 - 20:10 Der er 7 kommentarer

browser pludselig blevet langsom

Hej Eksperter,

Jeg har for længe siden benyttet mig af denne side et par gange, med stor succes. Jeg tænker mit problem er peanuts for jer, men for en computer ignorant som mig vil I virkelig redde min dag hvis I vil hjælpe!

Min computer/browser er pludselig begyndt at køre langsomt. Når jeg ser HBO stopper og starter den. Det ser ud som om den lige skal tænke et sekund for så at køre videre få sekunder. Samtidig er billedet blevet kornet/pixelleret.

I formiddags var der ingen problemer, det eneste jeg har gjort siden jeg kom hjem var at overføre billeder fra mit kamera (det har jeg ikke gjort før på denne computer). Jeg kan ikke huske om jeg slukkede computeren da jeg gik eller satte den i slumre tilstand.

I øvrigt begyndte den forleden også pludselig at "skrue ned" for lysstyrken i browser/billede mens jeg streamede HBO, som når man tager strømstikket ud.

Her til aften, da den kørte langsomt, afinstallerede jeg MCaffee og installerede AVG. ellers har jeg intet foretaget mig.

Hjææælp, please! bruger stort set kun computer til streaming, så det er selvsagt et stooort problem for mig at jeg nu ikke kan streame ordentligt..

Mvh
Niklas
Avatar billede Slater Ekspert
20. februar 2019 - 20:18 #1
Lige et par uddybende spørgsmål:

Hvilken browser er det?

Er det KUN browseren der er blevet langsommere og intet andet, eller har du bare ikke lagt mærke til om computeren/andre programmer er blevet langsommere generelt?
Avatar billede eurositi Ekspert
20. februar 2019 - 20:21 #2
Du streamer ikke fra Netflix, DR eller andre tjenester - og oplever du lignende sløvhed dér? Jeg spørger dels for at udelukke, at der kan være tale om et problem med netværkshastigheden.

Men jeg spørger også, fordi netop HBO's browserversion mildest talt har et blakket ry. Jeg oplever selv ofte, at den slæber sig afsted med afbrydelser og pixelerede billeder.

Det faktum, at https://dk.hbonordic.com/ efterhånden er noget af det eneste på min PC, som stadig kræver Adobe Flash, som alle moderne browsere betragter som en sikkerhedsrisiko, gør ikke situationen bedre.

Streamer jeg via deres mobil-app har jeg normalt aldrig problemer, selv om jeg kører på samme netværk som PC'ens.
Avatar billede NiklasNikNak Praktikant
20. februar 2019 - 20:36 #3
@Slater

Det er både Edge og Crome. Så vidt jeg kan se er det kun browserne der er problemer med. computeren starter op som den plejer efter at have været slukket, billeder åbner uden problemer..

@eurositi

Jo jeg har samme problem med DR og Netflix.
Både Netflix og HBO bruger jeg i browseren, ikke apps. Netflix har jeg ikke haft noget problem med før, HBO har ganske rigtigt drillet lidt, men det var i forhold til at den ikke automatisk fortsatte til næste afsnit i en serie, eller startede det forfra i det afsnit jeg lige havde set. Har ikke oplevet sløvhed som nu.

Nu prøvede jeg llge at åbne et par andre sider i begge browsere. Det går en smule langsomt med at finde siderne, men billede og tekst står med det samme når den finder siderne. Jeg skal ikke kunne sige om den finder siderne langsommere end før..
Avatar billede eurositi Ekspert
20. februar 2019 - 22:07 #4
Ser downloadhastigheden normal ud ift. dit abonnements specifikation, når du kører en hastighedstest? http://bredbånd.dk/hastighedstest
Avatar billede NiklasNikNak Praktikant
21. februar 2019 - 08:53 #5
@eurositi

Beklager, var lige faldet i søvn :)

Jeg har en 20/2 forbindelse, forbundet til routeren via wifi.
Lige nu siger den 16,25 download hastighed (1,27 upload). Hvilket i følge Telenor skulle være helt normalt når jeg bruger wifi og ikke kabel..?
Avatar billede eurositi Ekspert
21. februar 2019 - 11:48 #6
Det burde i hvert fald være nok til streaming. Jeg kan ikke helt befri mig fra mistanken om, at antivirus-programmerne eller Flash kan være årsagen til hastighedssænkningen, men jeg skal researche noget mere i andre tech-fora, hvis jeg skal komme med brugbare svar. Og det kommer til at tage lidt tid.
Avatar billede NiklasNikNak Praktikant
21. februar 2019 - 12:15 #7
Uden at have særlig meget viden om emnet, har jeg haft lidt samme mistanke mht antivirus-programmer.. Mit MCafee prøve-abonnement var i øvrigt også udløbet. De skrev de havde forlænget perioden lidt, men jeg ved ikke om forlængelsen så også var udløbet. Tænker der kan være kommet noget malware eller noget ind i mellemtiden, men AVG fandt ikke noget..

Hvis du gider må du meget gerne lave lidt research! Jeg ved ikke engang hvor eller om hvad jeg skulle researche hvis det var :(

Jeg kan sikkert finde på noget fornuftigt at udfylde tiden med så længe jeg ikke kan streame, så tag dig endelig den tid det tager :)