Avatar billede fileto Seniormester
21. februar 2019 - 18:35 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Min telefons skærm tænder altid når den er opladet.

Hej
Jeg har i flere år haft Samsung Galaxy S3 mini og S4 mini. For begge telefoner sker det at skærmen tænder når telefonen er færdigopladet. Dette har altid været irriterende og har vækket mig fra min søvn adskillige gange. Er der nogen der kan genkende dette og findes der indstillinger så man kan slippe for dette? Jeg har valgt Nokia i denne omgang som netop ikke gør dette, men vil gerne tilbage til Samsung hvis jeg kan slippe for at blive vækket om natten af en skærm der pludselig tænder. :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
21. februar 2019 - 19:02 #1
det er en feature, så du får at vide, at du kan kappe strømmen der - du kan evt lade op aften, så den er fuldt ladet før sengetid.
Avatar billede fileto Seniormester
21. februar 2019 - 19:52 #2
Ok, tak for tippet. Men kan det slås fra?
Avatar billede wjens Guru
21. februar 2019 - 19:57 #3
Læg telefonen med skærmen nedad?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. februar 2019 - 20:27 #4
Jeg har sat min Samsung i udvikler-mode for at få flere indstillinger vist. Har ikke fundet et sted endnu, hvor jeg kan sætte tlf til bare at ignorere at den er ladet op.
Avatar billede fileto Seniormester
21. februar 2019 - 20:51 #5
Ok, det virker som om at der ikke er en indstilling. Tak for input.
22. februar 2019 - 14:01 #6
Denne kan måske virke:

1. Go to system settings -> notifications
2. Go to advanced.
3. Click the action bar menu (3 dots in upper right corner)
4. Click "show system apps"
5. Go to "System UI"
6. Click "Battery Full" and turn off the App icon badges and set importance to low.

https://forums.androidcentral.com/ask-question/881052-how-disable-battery-fully-charged-notifications.html

Bemærk, nogle skriver at de ikke har en der hedder battery full.

Jeg har 2 Samsung, en A3 og en S7
På A3 er den der påS7 er den ikke :(

Jeg har sat min A3 til - Ingen lyd og vis ikke meddelelser.
Det sidste fik jeg sat i går aftes, og jeg ved ikke om det virker helt.
Avatar billede fileto Seniormester
22. februar 2019 - 15:00 #7
Tak til rogerrabbit. Det vil jeg prøve.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. februar 2019 - 15:09 #8
min Galaxy A5 2017 vender efter opladning, hvor den har været på pauseskærm efter opladning tilbage til det flimrende lys og ikke bare 'ingenting'
Close, but no cigar
jeg tester flere indstillinger derinde - det må kunne lykkes...
22. februar 2019 - 15:24 #9
@ #8, Måske Claes.
Du ved sikkert mere om det en jeg.

Men lige nu trækkes jeg med 2 telefoner :(
A3 er 8 - 9 år gl, og S7 omkring 2 år for mit vedkomne, og selvom der står samme Android ver. mv. så er der forskelle.

længe kunne jeg ikke slippe af med Uday på A3, og jeg var bare træt af den … tlf. Men for noget tid siden, blev det muligt at slå Uday fra på A3.

Min konklusion er at der er forskelle. Så ja prøv det.

Jeg sov så godt i nat, at jeg ikke opdagede det, og begge tlf. ligger til opladning om natten, jeg døjer med 27/7 ooh vagt :(
Avatar billede claes57 Ekspert
22. februar 2019 - 15:59 #10
jeg kører med oreo 8.0.0 bare til info
22. februar 2019 - 16:32 #11
Begge mine kører 8.0.

Meget er ens, men ikke alt. Så man må bare prøve.