Avatar billede Jolles Professor
22. februar 2019 - 00:14 Der er 7 kommentarer

tv-programmer loader og loader og loader

Når jeg ser et program på min bærbare, loader systemet med 5-10 sekunders mellemrum. Jeg har flere gange forgæves genstartet routeren.

Ser kun TV på ASUS UX32L, windows 10, WiFi, AirPort router,
Jeg har vist spurgt forgæves for et par år siden, men nu er problemet akut igen, og de svar og løsningsforslag, jeg fik fra DR og TV2 den gang, virker ikke. Jeg har kørt historik og tømt alt, hvad tømmes kan.
Måske er der et kvikt menneske på listen, der har oplevet det samme, og fundet en brugbar løsning.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2019 - 00:49 #1
#1 brug en anden browser
#2 hvor stabil er din wifi ?
#3 brug kabel
Avatar billede ebea Ekspert
22. februar 2019 - 06:13 #2
Check din aktuelle wIfI forbindelse; der finder du nok problemet! Jeg oplever pt. det samme, hvor min Router af en eller anden årsag (problemet ikke fundet), skruer ned for min hastighed. Og efter genstart, kører den normalt igen.
Men når den skruer ned, så loader TV signalet som i dit tilfælde, fordi WiFi hastigheden ikke er høj nok!
Så om din generelle hastighed er for lav, eller det skyldes for meget tilkoblet, eller for lavt signal hvor du befinder dig, er nok i de muligheder du skal søge.
Avatar billede Jolles Professor
22. februar 2019 - 09:23 #3
Tak I gode mænd.
sidewave: er forsøgt, og det er ok med kabel, men det er jo lidt ærgerligt, når det nu er wifi, jeg helst vil hænge på.
Hvilken browser foreslår du /I ? Jeg har Chrome som primærbrowser.
ebea: Glad for at du også kender til problemet. Det var heldigvis "bare" Barnaby, genudsendt for 117. gang, det gik ud over i går, så der var tid nok til at eksperimentere.

Jeg har ikke andet end bærbaren på wifi.
Hvordan tjekker jeg om routeren "skruer ned".
Avatar billede Jolles Professor
22. februar 2019 - 09:29 #4
Hastighed: 55/103.
Avatar billede ebea Ekspert
22. februar 2019 - 09:50 #5
#3  -  Til dit sidste spørgsmål i kommentar #3, så er det jo ikke sikkert at det er routeren i dit tilfælde. Men du kan jo f.eks. altid lave en hastighedstest på f.eks. din telefon, hvis den er opkoblet på dit WiFi, og så se din hastighed når du oplever problemet; eller mål hastigheden på din PC, når problemet opstår. Så får du en indikator for, om din hastighed er meget lav når problemet er der.
Avatar billede Jolles Professor
27. februar 2019 - 17:10 #6
Ja, den er stadigvæk gal med tv-kig på min ASUS UX32L 4 år gammel, windows 10. Film på viaplay, tv2play, netflix loader hvert 4-5. sekund. Blev rådet til at kigge på hastigheden, når problemet opstod, og den er lige nu 21/38, hvilket skulle være ok til at "trække" en film.
Jeg har haft wifi slået fra og forsøgt med kabel. Samme resultat
Har forgæves renset ud i historikken, tømt papirkurven og banket hovedet ind i skærmen.

Jeg betaler for at være på andelsboligforeningens kabel, har en to år gammel AirPlay-router, og operatøren siger, at der ikke er noget i vejen der.
Avatar billede Jolles Professor
27. februar 2019 - 17:55 #7
Nu skete der noget meget underligt:
"Batteriet er tæt ved at være afladet. sæt strøm til"
Jeg sætter strømkablet i - og problemet  med loaderogloader og loader synes løst!
Hvad skete der lige her? Har et af de tekniske hoveder en forklaring.