Avatar billede erlandsen Seniormester
23. februar 2019 - 09:46 Der er 5 kommentarer

Tidspunkt for oprettelse af post

Jeg har nogle tabeller, hvor jeg gerne vil vide, hvornår en post er oprettet.

I dag bruger jeg standardværdi Now() som giver mig tidspunkt for sidst der har været ændret i en record - men jeg vil også gerne vide, hvornår den er oprettet?
Avatar billede terry Ekspert
23. februar 2019 - 11:32 #1
"I dag bruger jeg standardværdi Now() som giver mig tidspunkt for sidst der har været ændret i en record..."

Can you explain how you are doing that?

I would expect that if you have now() as Standardværdi (Default  Value) then this gives you what you want. It doesnt change automatically when you alter other data in the record.
Avatar billede terry Ekspert
23. februar 2019 - 11:32 #2
So I dont understand >>> "som giver mig tidspunkt for sidst der har været ændret i en record." unless you are using code to do that???
Avatar billede terry Ekspert
23. februar 2019 - 11:33 #3
Oh, and can you please look at other questions you still have open ;-)

Thanks
Avatar billede erlandsen Seniormester
23. februar 2019 - 11:52 #4
mugs made it for my several years ago and you are right, when I update record in the table the date is not changed.

But when I update a record through a form, then it changes - so I guess that mugs have made the code in the form.

I need to have a specialist to look into my mdb; mugs or terry - do you do this commercially?
Avatar billede terry Ekspert
23. februar 2019 - 11:56 #5
You can sen me the dB and I'll take a look, if its only this issue then it cant take long at all to correct. I dont think Mugs is still active on eksperten..

ekspertenATsanthell.dk
AT = @