Avatar billede mwhas Praktikant
25. februar 2019 - 14:28 Der er 4 kommentarer

Produkt der ændre størrelse

Hejsa Excel Experter

Kan man oprette produkter I EXCEL
fx. bord type1 = BxLxH 500x1000x900mm,
bord type2=  BxLxH 800x2000x900mm

Så en rull down menu, hvor man vælger det bord man ønsker og så ændre talene?

Mvh
Martin Wendler
Avatar billede Yogge Seniormester
25. februar 2019 - 14:45 #1
Hej

En måde at løse det på er at du i et separat ark har listen over dine bordtyper og specifikationer. Vælg den eller de celler du ønsker dropdown i. Gå i Data fanen, vælg datavaldiering, i "tillad" vælges liste. Kilden skal være din bord type.
Derefter kan du lave et helt almindeligt lopslag ved siden af bordtypen og wupti, så virker det :)

Hilsen

Jens
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
25. februar 2019 - 14:56 #2
Avatar billede mwhas Praktikant
25. februar 2019 - 16:58 #3
Hej Jan

Ja, kan du forklare mig?
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2019 - 19:49 #4