Avatar billede Keld Nielsen Forsker
25. februar 2019 - 16:55 Der er 4 kommentarer

Mesh system til god hastighed

Jeg er så heldig at have en 1000 Mbit/s forbindelse via YouSee, og vil gerne have en rigtig god forbindelse i hele huset.
Har kigget meget på Netgear Orbi ac3000, er der andre gode ideer?
Huset er ikke så stor - under 150 kvm.
Bruger primært Ipad og Iphone via WiFi - stationære er kablet direkte til router.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. februar 2019 - 17:05 #1
med ipad - app: Net Analyzer - arbejder du husets rum igennem - test hastighed. Er den ca ens over det hele, så opnår du intet ved at sætte flere enheder op.
Du kan evt se på router selv - den skal være placeret frit (ikke i et skab i et hjørne) og i den højde, du typisk har enheder i ved brug (ca 1 meter) samt centralt i hus.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
25. februar 2019 - 17:27 #2
Det er der jeg ønsker noget andet - min hastighed falder markant - til ca 1/8 del.
Routeren står frit osv osv.

Men er der nogle der har erfaringer med f.eks. Netgear Orbi ?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. februar 2019 - 17:53 #3
Netgear er nok et mere 'privat' valg end Googles tilsvarende (alt rapporteres ret sikkert tilbage til moderskibet). Bare tag et, der ikke understøtter tal-til-mig dimser, som jo aflytter en konstant for at virke når de skal du.
Avatar billede stjans Guru
26. februar 2019 - 06:37 #4
Har googles WiFi mesh opsætning i et hus med 2 etager. Det kører fantastisk. Havde før D-Link COVR - også mesh.