Avatar billede poevst Juniormester
26. februar 2019 - 11:06 Der er 4 kommentarer

Adgang nægtet - mangler administratortilladelse

På en ekstern harddisk har jeg tre filmapper som jeg ikke kan slette. jeg får så en fejlmeddelelse som jeg ikke kan kloges af.
Der står:
Du skal have tilladelse fra DESKTOP-9RSJN3G\POEVS for at foretage ændringer af mappen.

Det kan jeg ikke selv finde ud af og håber derfor på hjælp .
Avatar billede klaudi Ekspert
26. februar 2019 - 11:43 #1
Jeg bruger denne til at overtage ejerskab med
https://www.tenforums.com/tutorials/3841-add-take-ownership-context-menu-windows-10-a.html

Når den er hentet og flettet ind i reg.databasen højreklikker man på den genstridige mappe og vælger Take ownership.

Det plejer at virke i de fleste tilfælde!
Avatar billede poevst Juniormester
27. februar 2019 - 19:49 #2
Hej Klaudi
Tak for dit gode tip.
Det hjalp på 2 af mapperne, men den sidste er mere genstridig så måske du har "et skud mere i bøssen". De 3 mapper var ellers næsten enslydende.
Avatar billede klaudi Ekspert
27. februar 2019 - 21:19 #3
Avatar billede poevst Juniormester
02. marts 2019 - 14:33 #4
Jeg fik slettet den sidste mappe ved hjælp  af CCleaner.
Og så er jeg en glad mand igen.

Men tak for hjælpen endnu engang.