Avatar billede Calle5463 Forsker
27. februar 2019 - 19:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mangler kontakt til mit kamera

Har købt et billigt IP-kamera der tilsyneladende ikke kan kables (det træder jeg lidt rundt i med leverandør m.m.). Beskrivelser siger "Tilsluttes med WIFI eller netkabel". Nok om det lige nu.

"Kameraet" er dette, som sikkert er noget skrammel, men det var billigt: https://satana.dk/collections/mobil-tablet/products/wifi-overvagningkamera-med-infrarod-lys-se-i-morke

Jeg kan ikke - som i overhovedet ikke - komme i kontakt med det. Såvidt jeg kan høre på hende i kameraet, så får hun kontakt med mit/noget netværk (jeg bor ude på landet, så chancen for andre netværk end mit er minimal)

Nogen der kan komme med et par hints, her stadiet før returnering?

Router: D-link DIR-655
Avatar billede kurtba Ekspert
27. februar 2019 - 21:57 #1
Det bliver svært at hjælpe, når man ikke engang kan se, hvilket fabriakat, som der er tale om. Så kan man jo ikke engang finde en manual, så man måske kunne finde nogle fælder i forbindelse med opsætningen.
Jeg har selv et par billlige kameraer. Begge gav en del problemer i forbindelse med opsætningen, idet alting absolut ikke var forklaret, så man lige kunne se, hvad det gik ud på. Det er 2 forskellige jeg har, begge billige, og især det ene er særdeles problematisk. Det har noget at gøre med de ipadresser, som den får tildelt fra routeren.
Avatar billede kurtba Ekspert
27. februar 2019 - 22:02 #2
Glemte at skrive, at det  kamera ikke engang er et godt tilbud. Det er en meget dårlig opløsning, og det tror jeg, at du vil komme til at ærgre dig over. Det er mange år siden, at det var 699 kr. værd, så den førpris giver jeg ikke meget for.
Avatar billede LLC Juniormester
28. februar 2019 - 08:03 #3
Er der ikke en QR klistermærke på dit kamera? Prøv at scan den med enten Android el Apple telefon.
Avatar billede LLC Juniormester
28. februar 2019 - 08:06 #4
Der findes 2 typer kamera. Den ene er med kabel tilslutning og den anden er uden. Du har model KUN wireless gætter jeg.
Avatar billede LLC Juniormester
28. februar 2019 - 08:15 #5
Jeg tror kameraets IP.adresse er: 192.168.1.88 Der skulle meget gerne sidde en WIFI-konfigurationsknap. Tryk på den og tryk på din router WIFI-knap. Nu paire de sammen og kameraet skulle meget gerne hoppe på dit netværk.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
28. februar 2019 - 08:24 #6
Enig med #2. Ikke de bedste specifikationer til den pris.
Jeg ville returnere det og finde noget andet. Der er rigtig mange typer og mærker IP kameraer.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
28. februar 2019 - 08:39 #7
Jeg har selv handlet på denne hjemmeside. Se link til alternativ kamera hvor du efter min mening får noget mere for pengene. Og det er ret nemt at sætte op.
https://www.cinema-shop.dk/nexus-n-cam-overvagningskamera.html
Avatar billede Calle5463 Forsker
28. februar 2019 - 09:15 #8
#LLC
#3 Der er en QR-label, men den er åbenbart for utydelig, så mobilen kan ikke fange den

#5
På min mobil kan jeg se, at der er noget WIFI fra kameraet:

MV20558125 (som også er det der står på QR-mærket)
IP 192.168.1.20
Tilsluttet - intet internet
36 Mbps
2,4 GHz
Sikkerhed: Ingen
Avatar billede LLC Juniormester
28. februar 2019 - 16:13 #9
Du mangler at installeret kameraets software. Når det er gjort kan du konfigurer enheden.
Avatar billede Calle5463 Forsker
28. februar 2019 - 18:18 #10
LLC #9
Har den i vejledningen beskrevne app (YYP2P) på min mobil, men app'en vil have scannet QR-lablen, og den er åbenbart for utydelig. Har skrevet til leverandøren, som påstår jeg ikke skal bruge labelen. Så der er jeg strandet lige nu.
Avatar billede Calle5463 Forsker
07. marts 2019 - 18:55 #11
UPS! Så fik jeg kontakt med mit kamera - som i mellemtiden er blevet til to - via mobilen.
Så er næste udfordring, at få kontakt via pc'en. Hvilket prg mon er det simpleste lige at komme i gang med? Har prøvet et par (CMSCLIENT, som er det leverandøren linker til, REOLINK som jeg fandt på nettet) men ikke rigtigt fået noget for mig fornuftigt ud af det.