27. februar 2019 - 22:35 Der er 5 kommentarer

Hastighed/Udstyr til LAN Party

Hej

Min søn vil gerne prøve at holde LAN party, hvor hans venner medbringer computere, Xbox, eller Playstation.
Alle skal kobles på via WiFi, og nu er jeg da i tvivl om vores udstyr, og forbindelse er god nok. Håber meget i kan hjælpe.

Vores router er en standard fra YouSee (Sagemcom Fast 3890)
Her er WiFi slået fra, og en Google WiFi (Mesh) er  koblet til, som står lige ved siden af.

Vores internetforbindelse er YouSee, 150/30 Mbit Coax

Router og Google WiFi står i stuen (55m2) hvor alle skal sidde og spille.
Der kommer ca. 10 drenge, som skal spille samtidig.
Vi har 2 ekstra Google WiFi punkter, som står i hhv. et børneværelse, og soveværelset. Disse 2 kan vi også rykke ind i stuen, hvis det vil hjælpe noget?

Håber meget på svar :) :)
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2019 - 22:57 #1
det kan sagtens lade sig gøre. ingen bekymringer
27. februar 2019 - 23:18 #2
Fedt sidwave :-)
Vil du anbefale at vi rykker vores 2 ekstra Google WiFi ind i stuen? Vil det forbedre noget?
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2019 - 00:47 #3
routeren alene bør ku dække det.
access points er til når en botonvæg og dårlige vinkler ødelægger signalet.
men der sker jo ikke noget ved at du placerer dem derinde! :)
Avatar billede Rune1983 Ekspert
28. februar 2019 - 08:07 #4
Enig med Sidwave. Routeren burde kunne dække uden problemer.
Eneste jeg måske kunne tænke eftersom der er mange der skal være på nettet på samme tid. Mener yousee har haft noget omkring at skrue op og ned for sin forbindelse med download/upload. Så man kan tilpasse den. Fx. 150/30 skrues ned/op til 120/50 så der kommer en anelse mere upload på din forbindelse. Tror de vil få en bedre oplevelse til lan partyet så.
01. marts 2019 - 22:46 #5
Tusind tak for hjælpen til jer. Lyder ikke til at det bliver et problem :)
YouSee har ikke længere den mulighed på deres selvbetjening, så jeg prøver at give dem et kald, for at høre om det er muligt at skrue på hastigheden.