Avatar billede Filip Husted Praktikant
28. februar 2019 - 16:12 Der er 4 kommentarer

Windows overføres automatisk til hdd fra ssd.

Hej, jeg vil gerne have hjælp med, løse et problem. Da jeg ville installere et spil på mit ssd (250GB) , så havde jeg ikke nok plads. Så jeg brugte min hard disk, som jeg ikke havde anslutted pga. lyden, men da jeg gjorde det og genstartede min computer, så viste skærmen en blå skærm med en kode, som jeg ikke kan huske, men overskriften lyd følgende "Genoprettelse". Da jeg så skærmen, så prøvede jeg at løse problemet i UEFI (Asus Bios), Og jeg løste problemet, da jeg satte hard disken til at være "Boot priority nummer 2" og derefter flyttede den hele systemet over til min hard disk, som jeg ikke ville have skulle ske, eftersom at harddisken er meget langsommere end ssd'et. Og nu kan jeg ikke flytte systemet tilbage til ssd'et.

Er der nogen, som ved hvordan jeg løser problemet?
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. februar 2019 - 16:30 #1
Du kan bruge Aomei
Programmet er gratis, og er meget nemt at bruge.

https://www.disk-partition.com/articles/hdd-to-ssd-cloning-freeware.html
Avatar billede Filip Husted Praktikant
28. februar 2019 - 16:56 #2
Ja, tak for hjælpen, men jeg prøvede at downloade softwaren og da jeg gik ind på "Clone", så stod der system clone hvilket er precis det jeg vil gøre, men det koster penge.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2019 - 17:00 #3
Hændelsen er ret uforståelig.  Men du kan gøre det, at du frakobler den HDD som du satte til. Booter op på din SSD og ser om der er sket nogen skade.
Hvis SSD er i orden, må du kunne boote op på den igen med den anden HDD sat til, gemme vigtige data og derefter formatere den.
Har der været en gammel Windows på den?
Du kan selvfølgelig også formatere den ekstra HDD med en anden computer.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2019 - 17:05 #4
Programmet i linket fra #1 koster ikke noget, hvis man vælger den gratis version.
Men det lyder som om, du selv har lavet "koks" i det.
Hvorfor i alverden skrev du klone?