Avatar billede kurtba Ekspert
02. marts 2019 - 22:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette mapper

Har på en eller anden måde fået lavet nogle mapper, hvor mappenavnet ender på et punktum (.)
Mapperne fungerede fint med filer i osv, men da jeg på et tidspunkt skulle fjerne dem, kunne jeg kun slette indholdet, ej mappen.
Jeg synes selv, at jeg efterhånden har prøvet alt. Bl.a. også installeret iobit unlocker, som fortæller, at mapperne ikke er låst. Hvis jeg via Stifinder forsøger at slette mappen, får jeg at vide, at mappen ikke længere findes lige der, hvor jeg forsøger at slette den. Selv om jeg altså kan se den. Prøvede så lige at lægge en fil ind i mappen, hvilket jeg sagtens kan gøre, men når jeg så gør det, så kommer der endnu en mappe frem, som hedder fuldstændig det samme men bare uden punktum i enden. I begge mapper kan jeg så nu se den fil, som jeg lige kopierede ind i mappen med punktum.
Nu kan jeg så slette mappen som ses med punktum, men straks efter er mappen uden punktum nu blevet forsynet med punktum. Der er ingen fil i den og den kan ikke slettes - samme besked, at den ikke længere findes på denne placering. Jeg kan også slette mappen uden punktum, så er mappen med punktum stadig tilbage, men nu også tom.
Jeg er simpelthen løbet tør for ideer.
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2019 - 22:36 #1
Måske kan problemet løses med en Linux Live CD/USB?
Avatar billede klaudi Ekspert
02. marts 2019 - 22:40 #2
Har du scannet for malware, f.eks. med Malwarebytes eller ADWcleaner(nu Malwarebytes)?

https://www.malwarebytes.com/
https://www.malwarebytes.com/adwcleaner/

En mulighed mere
How to delete a folder that name ended with a dot (“.”)?
https://stackoverflow.com/questions/4075753/how-to-delete-a-folder-that-name-ended-with-a-dot
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2019 - 22:40 #3
Har du prøvet at bruge den gamle metode via kommandoprompt?

Her tænker jeg de gamle kommandoer DIR og RD m.v.

Se evt. her: https://www.computerhope.com/msdos.htm

Somme tider gør de "underværker" når den nye generation af programmører ikke får tid til at designe deres "fancy interfaces" :-)
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2019 - 23:09 #4
IOBIT er skadeligt malware, nu er du på den.. den æder computeren op
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2019 - 23:12 #5
du skal som administrator sætte nye rettigheder på disse mapper, herefter sku du gerne ku slette dem.

prøv disse
https://www.geckoandfly.com/5864/force-delete-locked-or-undeletable-files-and-folder-in-windows-7/
Avatar billede kurtba Ekspert
02. marts 2019 - 23:15 #6
Jeg fulgte forslaget fra Klaudi med linket til stackoverflow.com og brugte så denne kommanda i en kommandoprompt som administrator:
rd /s "\\?\C:\Documents and Settings\User\Desktop\Annoying Folder."
Jeg havde ellers forsøgt med netop doskommandoer, men lige denne der havde jeg ikke prøvet. Men den virkede.
Tak for forslag til alle.
Avatar billede kurtba Ekspert
02. marts 2019 - 23:18 #7
sidwave skrev samtidig med mig, men jeg kan oplyse, at jeg har forsøgt at ændre rettigheder på mapperne, men det kunne jeg ikke, da de ikke længere fandtes - sagde stifinder.
Mærkeligt at malwarebytes m.fl. ikke slår på iobit, da det er længe siden, at jeg installerede den (kun den del som hedder unlocker), men nu ryger den så ud.
Tak for det hint.
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2019 - 23:51 #8
iobit gemmer exe filer i registreringsdatabasen
Avatar billede kurtba Ekspert
03. marts 2019 - 00:42 #9
Hvordan gemmer den exe filer i reg? Når jeg læser om Iobit synes jeg ikke, at jeg kan finde nogen som advarer mod det, og de laver jo flere forskellige programmer, som jeg mener at have set  anbefalinger af  i forskellige datablade.
Har du evt. et link, så jeg kan blive lidt klogere.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2019 - 07:04 #10
den laver flere tusinde keys nummreret fra 0-9999999 og der lægger den sine hemmelige exe filer som den så kan fyre af på tilfældige tidspunkter.
jeg har set flere maskiner som var ødelagt af den.
der er intet af deres software som du har brug for!    det er uvidende mennesker som installerer deres skrammel - uvidenhed om originale drivere og renseprogrammer.
Avatar billede kurtba Ekspert
03. marts 2019 - 21:13 #11
Jeg savner stadig et link til, hvor jeg kan læse, at Iobit er så forfærdelig. Når jeg surfer på iobit ser jeg kun folk som roser deres programmer. Herunder også test på hvad jeg anser for at være ansete test sider. Men de kan selvfølgelig tage fejl. Men jeg vil gerne se link til, hvad den gør, så jeg kan bruge det fremadrettet i stedet for bare at få at vide, at jeg er et uvidende menneske.
Jeg bruger rent faktisk utroligt megen tid på at vejlede andre om drivere og rensning af pc.er, ligesom jeg selv har renset hundredvis af pc.er for venner og bekendte, så det kommer noget bag på mig, at jeg er berettiget til at blive kaldt for uvidende på det område.
Men jeg må erkende, at jeg selvfølgelig ikke ved alt, og desværre dukker der jo nyt skidt og l... op hver dag, så derfor er det vigtigt for mig, at når nogen siger at noget er skidt, så vil jeg gerne læse mere om det, så jeg også kan blive klogere på, hvilke metoder jeg anvender i forskellige sammenhæng.
Avatar billede klaudi Ekspert
03. marts 2019 - 21:20 #12
Jeg kan nu heller ikke finde 👀 noget, bruger flere af deres programmer! 🙂
Avatar billede kurtba Ekspert
05. marts 2019 - 01:17 #13
sidwave - jeg synes, at du skylder at vise, hvorfor du beskylder mig og andre for at være uvidende mennesker.
I mellemtiden har jeg forsøgt selv at finde ud af, hvem der udover dig, har noget negativt at fortælle om iobit.
Alt om Data anbefaler Iobit som uninstaller
https://www.altomdata.dk/guide-rens-op-og-ryd-ud/3
De anbefaler også et iobit program til at optimere pc.en
https://www.altomdata.dk/test-de-bedste-programmer-til-at-optimere-pcen
Iobit har også en godkendt app liggende i microsoft store, som kan bruges som en udvidelse til Edge browseren. Den beskytter mod malicious websites og mod annoying advertises.

Med den viden som du har, bør Alt om Data og Microsoft da gøres opmærksom på, at de reklamerer for og viderebringer programmer, som er ødelæggende for pc.er.