Avatar billede olekaare Juniormester
03. marts 2019 - 12:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Driver for EZCAP 116 USB Video Capture savnes

Jeg har med lys og lygte forgæves søgt efter driveren til denne enhed:
http://www.ezcap.com/article_read_227.html

Anskaffede Video grabberen for en del år siden og af uforklarlige årsager kan jeg ikke finde CD'en med driveren til windows 7. Er der nogen i det her forum, som kan hjælpe med en løsning, så ville jeg blive knusende glad :-)

Mvh
Avatar billede INK Ekspert
03. marts 2019 - 13:07 #1
Kan du downloade fra denne side?
http://www.ezcap.com/article_read_288.html
Avatar billede klaudi Ekspert
03. marts 2019 - 13:52 #2
Avatar billede klaudi Ekspert
03. marts 2019 - 13:54 #3
Nå, ink havde jo linket til driver :-) sorry...
Avatar billede olekaare Juniormester
03. marts 2019 - 15:18 #4
Det opgivede link til driveren fra ezcap downloadede jeg, udpakkede og installerede, men så viser det sig, at det blandt andet bare rummer et vedligeholdelses- eller opdateringsprogram, som forudsætter, at original-programmet er installeret i forvejen. ØV, men oprigtig tak for jeres forsøg på at hjælpe.
Avatar billede olekaare Juniormester
03. marts 2019 - 15:22 #5
Nej, INK's link kender jeg, men det rummer ingen download af drivere
Avatar billede klaudi Ekspert
03. marts 2019 - 16:39 #6
Der er nu driver på ink's liste!

Det er link i #2.

Nu har jeg prøvet at starte Setup.exe der er i .rar filen, og jeg får dette billede!
https://ibb.co/xF8Nn3Z

Så den må da installere driverene?
Avatar billede klaudi Ekspert
03. marts 2019 - 16:44 #7
Punkt 1 er link til driver og punkt 2 til manual
https://ibb.co/hKsyNvf
Avatar billede olekaare Juniormester
03. marts 2019 - 18:43 #8
Ja, Klaudi, det startbillede, du viser mig, fik jeg også og gik så videre med installeringen i god tro, men efter installeringen klikker man så på startfilen *.exe og der sker så det, at man oplyses om, at det er driver opdatering, hvorfor man lige skal installere det oprindelige program fra den medfølgende CD.
Avatar billede klaudi Ekspert
03. marts 2019 - 19:28 #9
Hvis ellers Setup.exe er kørt helt færdigt og har bedt om genstart af pc, så er driverne installeret.

Du skal så bruge et capture program som kan "snakke" med din EZCAP 116 USB Video Capture dims!
Avatar billede klaudi Ekspert
03. marts 2019 - 19:40 #10
Tag et kig på dette, måske det kan snakke med din capture dims

Debut Video Capture and Screen Recorder Software
Record video from a webcam, recording device or screen
https://www.nchsoftware.com/capture/index.html
Avatar billede olekaare Juniormester
04. marts 2019 - 09:45 #11
Jeg er oprigtigt taknemmelig over dine utrættelige forsøg på at hjælpe mig. Du henviser til NCH softwaren og den har jeg også haft installeret, men den vil ikke snakke med min EZCAP 116 grabber tilsluttet VHS maskinen. (Var glad for den grabber, som jeg digitaliserede et utal af VHS bånd med en for år tilbage)

Jeg har nu skrevet til EZCAP firmaet og spurgt om de kan lokkes til at sende mig den oprindelige driver. Lykkes det ikke, ja så er det selvfølgelig ikke værre end at jeg kan købe et nyt komplet hard- og software grabbersæt. Imidlertid, finder du et nyt spor, er du meget velkommen. Endnu engang tak for dine anstrengelser.
Avatar billede klaudi Ekspert
04. marts 2019 - 10:39 #12
Prøv at se i manualen side 4-5-6, det er om driver installationen.
Manual her:
http://www.ezcap.com/upfile/support/ezcap116_Manual.rar

Programmet som hører med (Showbiz 3.5) kan hentes her:
http://www.ezcap.com/upfile/support/ShowBiz.rar

Nøglen finder du på æsken til EzCap!