Avatar billede Monkeybrain Juniormester
04. marts 2019 - 10:21 Der er 3 kommentarer

Måle redskaber for server belastning

Hej, Findes der nogle måle redskaber for hvor og hvorfor en server går ned. Vi har et system med en forholdsvis stor database og php programmeret sprog. Serveren er lidt overskaleret men alligevel går systemet ned til tider, til stor frustration for brugerne. Men findes der et system eller trick der kan logge belastningen eller?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
04. marts 2019 - 10:57 #1
Kunne det tænkes nogle database forespørgsler kunne optimeres så de udføres hurtigere. Også lav et tjek på dine index's i dine tabeller.
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
04. marts 2019 - 13:35 #2
Den er jeg med på. Men det var mere så jeg kunne lokalisere hvor.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. marts 2019 - 20:11 #3
Start med at kigge i logfilerne - både OS og MySQL!