Avatar billede ErikHg Ekspert
04. marts 2019 - 15:03 Der er 13 kommentarer og
9 løsninger

Installere Outlook 2013 på Windows 10

Jeg har lige installeret Windows 10 på min bærbare, og vil gerne have Outlook 2013 som e-mail program. Men dette volder mig kvaler, da Windows "smarte" mail-program dukker op i stedet.
Jeg bander det lo** langt væk.

Håber at nogen kan hjælpe, så jeg kan få Outlook til at fungere.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2019 - 16:40 #1
Tror du skal ind og fortælle Windows hvilken mail app du vil bruge. Prøv at skrive standard app i en søgning og gå ind og ret til der.
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. marts 2019 - 16:57 #2
Det vil jeg prøve. Jeg fatter bare ikke hvorfor MS laver tingene så det bliver meget mere besværligt end det var tidligere☹
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. marts 2019 - 20:22 #3
Jeg har nu forsøgt, men uden succes. Jeg fik stillet Outlook 2013 ind som standard mail-program. Jeg har YouSee som udbyder, og der har de såkaldt "Automatisk mailopsætning". Dette fungerer også rigtig godt på min stationære computer med Windows 7. Der er her tale om Outlook 2010, men som ovenfor beskrevet er der installeret Outlook 2013 på min bærbare. Når jeg prøver at anvende YouSee´s "Automatisk mailopsætning" ved installation af Outlook 2013 på Windows 10, vises kun ikonet for Windows Mail, med andre ord kan man ikke vælge f.eks. Outlook 2013 :-(
Hvad MS har tænkt på da de har inkluderet det nye mail-program i Windows 10 er uvist, men de skal bestemt ikke have ros for det herfra. Det er mildt sagt noget skrammel.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. marts 2019 - 20:22 #4
Tryk Windowstasten + I = indstillinger Vælg Apps Standardapps.
https://ibb.co/23K75F7
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. marts 2019 - 20:45 #5
Jeg var inde på netop den side der vises i linket, og jeg valgte der Office 2013, men alligevel mislykkedes installationen, idet der kun vistes ikonet for det "smarte" Windows Mail, så valget var ikke til stade :-(
Avatar billede poko1 Ekspert
04. marts 2019 - 20:59 #6
Nu er Outlook 2013 jo et betalings program.
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. marts 2019 - 21:10 #7
Hvornår der det blevet et betalings-program?
Jeg har haft det installeret siden 2014. Det er Office 365 man abonnerer på, vist nok ét år ad gangen.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. marts 2019 - 21:13 #8
Ja det er en del af  og Skal du ikke betale for Office 365?
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. marts 2019 - 21:23 #9
Jeg har ikke Office 365, men Office 2013, og har aldrig betalt så meget som en bøjet 5 øre, altså udover selv prisen da jeg købte programmet.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2019 - 21:44 #10
Personligt har jeg fjernet stort set alt der kommer med Windows 10 af programmer.
Man kan næsten fjerne dem alle med Power Shell.
Man finder ikon til Power Shell under programmer og højreklikker på det og kører som administrator.
For at fjerne kalender og Mail kopieres dette ind

Get-AppxPackage *windowscommunicationsapps* | Remove-AppxPackage

På link her kan du se de andre ting man kan fjerne.
https://www.howtogeek.com/224798/how-to-uninstall-windows-10s-built-in-apps-and-how-to-reinstall-them/
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. marts 2019 - 21:52 #11
Ja det er smart at det lader jeg fjerne, for jeg synes at der er kommet så meget "smart" (læs overflødigt) ind i Windows 10,
Noget andet er: kan du be- eller afkræfte at Office 2013 er et program man som bruger skal abonnere på. Jeg mener at det kun er Office 365 man har abonnement på. Ellers havde det det vel heller kunnet lade sige gøre at have programmet installeret i flere år hvor det stadig virkede.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2019 - 21:56 #12
Formoder du har købt en dvd med programmet til X kr. Denne pakke vil blive supportet (opdateret) af Microsoft til 2023, og det er et engangsbeløb man betaler for det for at bruge det. Har selv 2010 pro pakken.
Med hensyn til apps der følger med Windows 10, der bruger jeg denne kommando

Get-AppxPackage -allusers | Remove-AppxPackage

som fjerner alle apps der er muligt at fjerne.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2019 - 21:59 #13
Men her skal du vurdere om der er enkelte ting man vil passe på. Er der det så må man køre listen igennem en af gangen og hoppe over der hvor man vil beholde programmer.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. marts 2019 - 22:46 #14
Hvis det er
Office Outlook og du har installeret den så prøv at se under Stifinder Programmer/86
Office Programmer. om den er der.
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. marts 2019 - 14:54 #15
#14
Office er på listen.
Men stadigvæk er der problemer; Jeg har prøve at fjerne det programmet som 220661 beskriver men "Mail" popper stadig op ved YouSee Automatisk mailopsætning, og lader ikke én vælge om man ønsker dette indbygge program, eller om man ønsker at anvende Outlook.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2019 - 15:51 #16
Skulle man ikke bare kunne konfigurere Office 2013 manuelt hvis du kender oplysningerne fra YouSee?
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. marts 2019 - 16:22 #17
Det skulle man absolut mene. Men ikke desto mindre driller det skrammel, når jeg prøver at køre automatisk mailopsætning fra YouSee.
Jeg tror at det er lykkedes at fjerne mail-appen fra Win 10, og vil nu installere Outlook igen igen igen........ jeg lader høre fra mig under alle omstændigheder.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. marts 2019 - 16:23 #18
#16 Enig Jeg har konfigureret min Office Outlook Fastgjort den til Proces linjen
Og hver gang der kommer en Mail popper der en meddelelse op i Meddelelsesruden.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. marts 2019 - 16:29 #19
Her kan du opsætte din mail fra Yousee. Hvis du kan huske dine data
https://kundeservice.yousee.dk/-/media/files/mailtool/youseemailsupport_2_6_36.ashx?la=en
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. marts 2019 - 16:49 #20
Det er nu endelig lykkes mig at få tæmmet dyret, men det holdt også hårdt.
Jeg satte Outlook 2013 manuelt op, og pludselig virkede det.
Jeg havde inden fået Outlook op på skærmen, men der stod nederst "Fejl i send/modtag. Ved reparation mislykkedes denne.
I fortjener begge tak, og jeg vil markere jeres bidrag som løsninger.
PS. Nu vil jeg forsøge af fjerne nogle af de andre programmer, der i mine øje er totalt overflødige ved hjælp af Powershell.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2019 - 16:52 #21
Godt du fik løst dit problem. Held og lykke med Powershell :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. marts 2019 - 17:27 #22
Mange tak :-)