Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2019 - 02:58 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Oversigt / Historik

Når jeg har haft filer åbnet, ses navnene på dem i Explorer under "Oversigt".

Listes de andre steder en der?
Altså, er der andre steder man kan se navnene på filer der har været åbnet?

Hvorfor listes de ikke i Chrome (ser ikke sådan ud)?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. marts 2019 - 08:24 #1
i Chrome Ctrl+H
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. marts 2019 - 08:26 #2
Det er to konkurrerende produkter - selvfølgelig er der forskelle... (Antaget du mener Internet Explorer, og ikke Windows Explorer = Stifinder).

Men sjovt nok er ret mange genvejstaster ens på de forskellige browsere... - prøv at trykke CTRL+H - så får du din historik frem, både i IE og Chrome.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. marts 2019 - 08:27 #3
Og så PS - forudsat vi snakker internet browsere, og ikke windows stifinder, så er det ikke filer der har været åbne, men websider du har besøgt.
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2019 - 15:04 #4
Det her er helt ved siden af.

claes57
Det er en oversigt over de internet sider jeg har besøgt. Den lister ikke filer der har været åbnet.

ole_madsen
"Windows Explorer"? Det skriver jeg ikke nogen steder!

Explorer lister både internet sider der har været besøgt OG filer der har været åbnet! De ligger i Favoritter > Oversigt. Der er samme sted en mappe der hedder Computer. Her listes filer der har været åbnet.

Endelig er der ingen der svare på mit egentlige spørgsmål: Er der andre steder man vil kunne se navne på filer der har været åbnet?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. marts 2019 - 15:27 #5
Det er kun Windows systemet, der tjekker hvilke filer, der åbnes - hvis andre programmer skal kunne følge med, så ville alle programmer skulle have adgang til, og bruge ressourcer på at følge med. Tak din Gud for, at det ikke sker.

Mht explorer's data: programmet må jf microsoft ikke bruges - det opdateres ikke, og de tester ikke selv på det mere. Jeg har det af selvsamme grund ikke på pc.
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2019 - 16:05 #6
Det er kun Windows systemet, der tjekker hvilke filer, der åbnes ...

Og der er ikke andre steder i Windows systemet man kan se navne på filer der har været åbnet?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. marts 2019 - 16:22 #7
Du skiver selv "Explorer" og "Filer" = Windows filsystemet.
Havde du skrevet "Internet Explorer" og "Websider" = internettet.
Havde du skrevet "Windows Explorer" og "Filer" = Windows filsystemet...

Så ja, det er "helt ved siden af", din beskrivelse af hvad du leder efter :-)

Du kan på private systemer kun se hvilke dokumenter der har været åbne, i Windows Stifinder (Tryk Windowstast  + E). Her kan du under "Hurtig Adgang" se en liste over "Seneste filer" - som standard kun 20. Det lyder til at det er dem du selv har set.
Så vidt jeg husker, kan listen udvides til flere filer, op til 100. Men på et almindeligt system findes der ikke andre lister over åbne dokumenter.
Det er vigtigt at skelne mellem filer og dokumenter - det er KUN dokumentfiler der vises - ikke om du har koperet filen test.exe eller config.sys eller autoexec.bat...

I professionlelle miljøer (domæner) kan man konfigurere "Audittrail", så man kan spore hvem der har tilgået filer.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. marts 2019 - 16:30 #8
jeg kender kun et, der kan vise, hvad der aktuelt er åbnet af andre programmer - men ikke med historik. https://www.nirsoft.net/utils/opened_files_view.html - igen, det skal køre hele tiden...
Er du sikker på, at explorer viser ALLE filer, der har været åbnet, og ikke kun dem, den selv har haft fingrene i? Prøv at åbne et dokument i word, luk word ned, og se, om det vises i explorer.
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2019 - 17:23 #9
Kan ikke se noget der hedder "Hurtig adgang" (måske fordi det er windows 7).
Men lige meget. Det er nemmere at klikker på "Vis, Favoritter, feeds og oversigt" øverst i højre hjørne (stjernen).

Den lister dem alle. Ikke kun 20. I hvert fald hos mig.

-

Prøv at åbne et dokument i word, luk word ned, og se, om det vises i explorer.

Det gør den.
Den lister tekst- og billedfiler.

-

Er der en historik i Windows Media Player?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. marts 2019 - 22:57 #10
Det lyder som det samme sted du har fundet... - og nej, i win7 er det vist kun de seneste 10 der vises som standard. Viser den flere, må nogen have været inde og rette i registreringsdatabasen. Men den viser næppe alle - det vil jo være 100.000 vis af filer, hvis ALT regnes med.

Media Player findes i mange versioner - jeg kan ikke huske win7 versionen skulle have "recent" liste - Win10 udgaven har ikke...