Avatar billede Lbm Novice
06. marts 2019 - 21:41 Der er 16 kommentarer

Netværk uden internet

Hej.
Jeg har en autotester til min bil af mærket Scandoc. Min gamle laptop med windows vista forbandt helt uden problemer, men min nye laptop med windows 10 har jeg store problemer med.
Den hopper simpelthen af efter kortere eller længere tid, hvor længere tid er et par minutter, hvis jeg er heldig.
Jeg har oprettet alle mulige tilladelser i firewall, har prøvet at køre helt uden firewall og alt muligt.
Min sidste mistanke er: Kan det være sådan at Windows 10 lukker forbindelsen, når den finder ud af der ikke er mulighed for internet? Det er jo et helt lokalt netværk/wifi mellem computer og bil jeg opretter. Der er ikke adgang ud til den store verden.
Håber nogen har et råd til mig. Hvis I mangler mere information så spørg endelig.
På forhånd tak for hjælpen!
Hilsen,
Lene
Avatar billede INK Ekspert
07. marts 2019 - 10:54 #1
Formoder den hopper tilbage på dit wifi netværk, hvor der er internet.
Du kunne prøve midlertidigt at slette din normale forbindelse, så din PC ikke kender andre end den nye til bilen.
Avatar billede Lbm Novice
07. marts 2019 - 15:26 #2
Hej Ink.
Tak for svar, men det der var også min første teori, så alle andre wifi er allerede slået fra. Så det er nok desværre ikke derfor.

Lene
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2019 - 20:14 #3
Strømstyring, Dvale eller Hybernation og HDD sluk efter tidspunkt kontrolleret samt deaktivere netværk-adapter strømspare feature om det så er wifi eller netværks-adapter, at den ikke slukker for netværks-adapter for at spare på strøm, dette er seperat indstilling fra Egenskaber fra netværks-adapter.

??
Avatar billede Lbm Novice
08. marts 2019 - 09:24 #4
Jeg har slået al det der strømstyring fra i Egenskaber, men kan der være andre steder der slukker for det, når den nu ikke finder internet?
Avatar billede puren Ekspert
08. marts 2019 - 11:17 #5
Her er en sindssyg tanke, kunne det ske at Wi-Fi antennen i den nye bærbar ikke er lige så god som i den gamle?
Avatar billede Lbm Novice
08. marts 2019 - 15:42 #6
Det kunne sagtens tænkes, men jeg tror nu at når man sidder under en meter fra "senderen" så burde det være lige meget? Uden nogen blokeringer mellem, der er fuld Line Of Sight mellem sender og computer.
Lige når det kommer til antenner er min viden dog ekstremt begrænset, grænsende til at jeg ikke har noget viden om det overhovedet.
Tror du stadig det kan have betydning?
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2019 - 16:18 #7
afbryder den forbindelsen til wifi-nettet, eller bilens program?
nyere wifi-adaptere har som regel 2,4 og 5 GHz båndbrede - det har ældre udstyr ikke - hvis din bil feks. skifter mlm de 2 båndbreder eller din pc gør - så kan du miste forbindelsen.
Nu kender jeg ikke så meget til autotestere - men det er måske noget du kan kigge lidt ind til?
Avatar billede Lbm Novice
11. marts 2019 - 21:07 #8
Hej Thomas.
Den lukker forbindelsen til WiFi og det netværk forsvinder helt fra listen over netværk. Så jeg er ikke klar over om det er det ene eller det andet. Vi har en gammel Vista computer, som aldrig havde nogle problemer med at holde sig forbundet, men dens netkort er desværre røget og den nye windows 10 vil absolut ikke forblive "online". Jeg tror derfor ikke der er noget i vejen med det netværk, der bliver udsendt fra testeren. Det virker mest som om der er noget i Windows der blokerer for det.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2019 - 09:23 #9
hvad med andre wifi netværk? kan du se dem? eller forsvinder de også?
Avatar billede Lbm Novice
12. marts 2019 - 09:36 #10
De forbliver i listen. Kun den fra testeren forsvinder. Efter genstart af testeren dukker den op igen.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2019 - 09:51 #11
det lyder mere som et problem med testeren så :(
Avatar billede Lbm Novice
12. marts 2019 - 11:56 #12
Vi har haft testeren sendt ind til leverandøren, og de påstår hårdnakket der ikke er noget i vejen med den. Den kørte også på vores gamle computer, sideløbende med at den ikke ville køre på den nye. Men nu er den gamle computer så stået af, så nu har vi et problem :(
Min store mistanke er at det er noget sikkerhed eller en indstilling i windows 10 som blokerer for det :(
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2019 - 12:53 #13
hvis det er en indstilling i Win10, så bør Leverandøren have hørt om problemet - og derved også have en løsning - har de måske et bud?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
12. marts 2019 - 13:04 #14
Kunne det tænkes programmet skal køres som Administrator. Højreklik på program og kør som administrator.
Har haft et program hvor man skulle udlæse og indlæse nyt program til en håndbetjening. Dette program bøvlede jeg også med at få til at køre på win 8 og win 10 indtil jeg kørte det som administrator. Og vupti. Så virkede alt. Måske du har samme problem med dit program/tester?
Avatar billede Lbm Novice
15. marts 2019 - 07:56 #15
Thomas S: Den har været indsendt til leverandør, som har testet den. De melder den fejlfri, og har aldrig hørt om problemet før, påstår de. :(

Rune1983: Det kan jeg faktisk ikke huske om jeg har prøvet. Det vil jeg give et forsøg. Tak.
Avatar billede Lbm Novice
22. marts 2019 - 11:59 #16
Det hjalp ikke at køre som administrator :(