Avatar billede Slater Ekspert
07. marts 2019 - 12:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Notifikationer er holdt op med at virke noget af tiden

Andre der oplever det samme evt?

Jeg mener da bestemt at man altid har fået notifikationer ved klokken, når der bliver skrevet noget som helst i en tråd man selv har deltaget i. Det er begyndt kun at ske noget af tiden for mig.

For eksempel, som man kan se her: https://kilolima.dk/showcase/exp-ss.png
Bent45 har skrevet noget i dag kl 8:30, men selvom de fleste andre notifikationer er ældre end det, fremgår det ikke i notifikationslisten. Den er bare ikke dukket op.

Det er lidt irriterende, og gør også at man ikke får fulgt op på tråde. Men jeg ved ikke om det kun er mig det sker for, og evt. om jeg er kommet til at slå noget til eller fra, jeg ikke burde.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2019 - 15:46 #1
Jeg har set notifikationer i dag på min Samsung telefon. Og på mail (over pc) er den samme notifikation kommet 2 gange på samme tråd.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2019 - 15:47 #2
Men det var i formiddags jeg så dem på telefonen.
Avatar billede Slater Ekspert
08. marts 2019 - 14:54 #3
Her er et endnu tydeligere eksempel:
https://kilolima.dk/showcase/exp-ss2.png

Jeg får besked om at CRKrogh har svaret kl 10:25, men jeg får ikke besked om at 220661 og CRKrogh senere har skrevet i selvsamme tråd.

Det giver ikke mening at det er en indstilling, det må være en bug i Eksperten. Men den er først opstået for nyligt så vidt jeg ved.
Avatar billede Slater Ekspert
23. marts 2019 - 13:23 #4
Jeg får stadig ikke notifications. Er jeg virkelig den eneste det sker for, og er Eksperten virkelig ligeglade?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2019 - 15:06 #5
er det lige meget hvilken enhed du bruger?
Avatar billede Slater Ekspert
23. marts 2019 - 19:19 #6
#5: Ja - men det burde jo heller ikke have noget at sige. Det er sidens markup der ikke får det korrekte indhold, næsten utvivlsomt på grund af noget i backenden. Det burde ikke have nogen indflydelse hvor jeg ser det fra.

Din kommentar her kom heller ikke i min notifikationsliste, forresten. Det var tilfældigt at jeg så i min spørgsmålsliste på min profilside, og mente der var 4 svar før og 5 nu, så jeg kiggede herind. Det er ret frustrerende.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2019 - 19:33 #7
Avatar billede Slater Ekspert
29. april 2019 - 14:52 #8
Jeg har stadig problemet, men der kommer vist ikke mere ud af dette, så du får lige en accept for at lukke spørgsmålet, 220661. Tak for input.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2019 - 16:40 #9
Velbekomme. Fik du kantakt til ham?
Avatar billede Slater Ekspert
14. maj 2019 - 13:36 #10
#9: Han kontaktede mig, og problemet er forhåbentlig løst.

Hvis andre skulle opleve det samme, så viste det sig at være fordi e-mails og notifikationer på siden er knyttet sammen, så hvis notifikations-e-mails bouncer, bliver ens status på "følg spørgsmål" også slettet, og man får ikke notifikationer på siden heller.

Og grunden til at Ekspertens e-mails til mig bouncede var en fejl i TLS-krypteringen, muligvis i forbindelse med datatilsynets nye regler på området. Dan fjernede bounce-markeringen ved min e-mail, og nu får jeg e-mails igen og - forhåbentlig - notifikationer. Men jeg går ud fra det betyder, at det også kan være sket for andre.