Avatar billede RGD Praktikant
11. marts 2019 - 12:02 Der er 3 kommentarer

Interaktivt Kort (ikke Google maps)

Hej...
Jeg vil meget gerne lave et interaktivt verdens-kort. Jeg har brugt lang tid på at kigge hvad der findes af forskellige programmer, men kan ikke helt overskue hvilket der lige passer. Kortet behøver ikke være detaljeret men et hvor jeg kan få en visuel kundedatabase når jeg enten click'er eller laver en Mouseover. Der skal være mulighed for at Zoome helt ind og kunne redigere direkte i kunden fra kortet når jeg clicker. Der vil jeg gerne kunne lave en slags log på de forskellige produkter som den specifikke kunde har. Dette skal være et offline program så jeg kan bruge det som en slags support log/problem søgning og samtidig have et visuelt billede af evt. nedbrud og problemer. Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe og forstå hvad det er jeg søger. Tak....
Avatar billede wise Seniormester
11. marts 2019 - 17:25 #1
Det er da vist et CRM / support system du søger, herunder kortvisning. :-)
Jeg har ikke umiddelbart set et sådanne færdigt produkt, slet ikke offline.
Ved ikke om nogle af de online CRM programmer kunne have det.
Avatar billede RGD Praktikant
12. marts 2019 - 08:21 #2
Tak for svaret Wise
Jeg har fået undersøgt nogen forskellige CRM systemer der er tilgængelige online og ja det er noget lignende jeg skal bruge, men de virker totalt omfattende og alt for meget i forholdt til det jeg skal bruge. Min tanke er om jeg så selv kan lave noget. Ret simpelt med en bagrund hvor der kan zoomes ind og ud samt indsættes POI. Clickable endten med et Exelark der popper op eller lignende. Jeg har ikke super meget forstand på programmering eller hvilket program der kan bruges. så alt hjælp er velkommen. Tak
Avatar billede wise Seniormester
12. marts 2019 - 22:06 #3
Hej RGD

Det er heller ikke noget jeg kender meget til.
Nu skriver du specifikt at det IKKE skal være Gmaps.. Hvis jeg skulle programmere noget sådan ville jeg nok tro at gmaps var det mindst besværlige. Men det kræver som udganspunkt en del Javascript programmering!
Jeg synes på et tidspunkt jeg så at man via Google Sheets (=Excel hos Google) kunne liste en række "firmaer" og så få dem vist på map. Det var vist uden javascript, men via et sheet plugin.. Måske det var en vej at gå hvis du ikke vil til at programmere :-)

Men det er absolut ikke offline og ikke ude google maps ;-)

/Lasse