Avatar billede den vedholdende Juniormester
11. marts 2019 - 14:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

flere om samme computer

Min mand og jeg anvender samme computer til bank, forsikring, mobilselskab. læge o.l.
Nu har jeg flere gange oplevet, at hvis jeg har logget mig ind på selskabets hjemmeside med min nem id eller mobilnr., så kan min mand ikke komme ind og omvendt. Er der noget, man kan gøre, så vi kan fremstå som 2 enkeltindvider med hver vores adgangsoplysninger uden vi behøver at købe en ny computer, så vi har hver vores. Selvfølgelig en god løsning men også en dyr løsning.
Avatar billede Slater Ekspert
11. marts 2019 - 14:57 #1
Har I prøvet bare med to forskellige browsere? F.eks. at den ene bruger Chrome og den anden Firefox eller lignende?
Det lyder i det hele taget mærkeligt at det skulle blokere for den anden person, især hvis I husker at logge ud efter et besøg, men hvis det sker, så bør det kun være noget husket i browseren, ikke af hele computeren, så det bør være en rimelig simpel løsning på problemet.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
11. marts 2019 - 14:58 #2
Kan i ikke bare have en bruger hver for sig på computeren som i logger ind med.
Avatar billede martens Guru
11. marts 2019 - 15:07 #3
Hvilket styresystem ( OS ) benytter I ?  Windows ? I så fald hvilken version ?

I skal da i hvert fald have hvert jeres login... det giver mest mening... så kan I også benytte samme type browser uden problemer....
Avatar billede Slater Ekspert
11. marts 2019 - 15:15 #4
Forskellige brugere giver absolut mest mening. Jeg så bare situationen som at den ene person hurtigt skulle tjekke noget, hvilket ville irritere mig af helvede til hvis man først skulle logge ud og ind igen, og så det samme igen bagefter.

Dog kan jeg stadig ikke forstå det overhovedet er et problem. Jeg har aldrig hørt om en side, der forhindrer en anden bruger i at logge ind, efter den første er logget ud.
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2019 - 16:32 #5
hvis din mand ikke kan logge ind bagefter dig, skyldes det at du ikke har logget ud.
du skal klikke log af istedet for bare at lukke vinduet,

det kan også skyldes at en cookie ikke lukkes korrekt af browseren.
derfor tror den at du stadig er logget ind.

og derfor kan det hjælpe at rense browser cachen ren.

jeg ved det fordi det er muligt at lukke en nemid login side ned, men alligevel 20 min senere gik jeg ind på samme side, og til mini overraskelse skulle ikke logge ind igen, men var det allerede, selvom jeg havde lukket det hele.

lang smøre, ku det forstås ?

eksempel, færdig med danske bank ? klik "log af"
Avatar billede claes57 Ekspert
11. marts 2019 - 17:03 #6
Brug to win-login, og lav hver sin opsætning (inkl baggrundsbillede)  så har I også jeres data hver for sig i browsere (fx til fb-login osv)
og brug windows-tast + L for at skifte mellem brugere
Avatar billede den vedholdende Juniormester
11. marts 2019 - 17:32 #7
tak for jeres hurtige svar. Jeg mener, jeg altid logger af. Vi er jo også 2 brugere, da vi har hver vores Nem-id. Det kunne være en ide, at bruge forskellige browsere. Den ide vil jeg prøve, men starte med den med at rense browser chachen. Jeg vender nok tilbage. Kh Winnie
Avatar billede claes57 Ekspert
11. marts 2019 - 17:44 #8
I er ikke to brugere fordi i har hver sin nemid. Windows skal have to brugerkonti for at skelne jeres data fra hinanden,eller ligger at på pct en pærevælling.
Avatar billede den vedholdende Juniormester
11. marts 2019 - 21:30 #9
Øh, hvad er en win-login?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. marts 2019 - 09:56 #10
Gå til indstillinger / konti
der er dels 'dine oplysninger' den er den win-konto, i bruger fælles nu - længere nede er 'familie og andre brugere' der kan du oprette ægtefælle eller dig selv, afhængig af jeres konto allerede. Så deles pc op, så i har hvert sit område med dokumenter, billeder, mail-konti, cookies (og browserdata i øvrigt).
Microsoft har et skriv om det https://support.microsoft.com/da-dk/help/12413/microsoft-account-what-is-family-group
Når i starter pc vil den stoppe tidligt og bedes om valg af den bruger, der skal vises - og i kan så skifte mellem brugerene med win-tasten + L