Avatar billede Duborg Juniormester
13. marts 2019 - 10:40 Der er 10 kommentarer

kan ikke installere .net 3.5 (win 10 1809) fejlkode: 0x800F0954

Hej Allesammen.
jeg har et problem med at få lov til at installere/aktivere .net 3.5

mit windows er en " Dansk Win 10 pro med en 1809 update

jeg prøver at køre den som local admin???
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. marts 2019 - 11:09 #1
Du kan ikke køre en installation af .net på en win10. Den skal installeres som et windows komponent via kontrolpanelets "programmer". Der finder du et link til "Windows komponenter" og her klikker du .net 3.5 til. Så vil Windows hente den rette installation fra nettet.

Alternativt skal du kalde installationen via værktøjet DISM - men prøv lige ovenstående først, det er lettest når det ikke skal scriptes.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. marts 2019 - 11:12 #2
Avatar billede Mikael Ekspert
13. marts 2019 - 11:15 #3
https://docs.microsoft.com/da-dk/dotnet/framework/install/dotnet-35-windows-10?irgwc=1&OCID=AID681541_aff_7593_1375745&tduid=(ir__x3rgh2pdc0kfrzmc0hnrewwq9n2xmzqwbpkz9d3z00)(7593)(1375745)()()&irclickid=_x3rgh2pdc0kfrzmc0hnrewwq9n2xmzqwbpkz9d3z00
Avatar billede Duborg Juniormester
13. marts 2019 - 11:24 #4
Ole_madsen
når jeg går ind i kontrolpanelet for at aktivere den spørg den om den skal lade windows update installere/hente det siger jeg ja til men så kommer den med
0x800f0954

har også prøvet via DISM og det har virket før.

men prøver lige at læse på det link du har sendt for at se om jeg kan finde noget
Avatar billede Mikael Ekspert
13. marts 2019 - 11:49 #5
NET Framework 3.5 er jo en ældgammel helt fra XP tiden.. Men er allerede inkluderet i senere NET Framework.. (fx. Vista og Win 7 som en NET Framework 4.7xx)

Jeg har også et ældre program, som KRÆVER NET Framework 3.5 installeret.
Men uanset hvad jeg gør/installere/slår til, så hjælper det ikke "en dyt" på en Win 10.
Avatar billede Mikael Ekspert
13. marts 2019 - 12:11 #6
Det kunne være spændende ( for mig ) at vide HVORFOR du vil installere "NET Framework 3.5" på din Win 10..

Du må have et ældre program som KRÆVER det ??? ;)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. marts 2019 - 12:16 #7
Jeg kan ikke huske at have haft problemer med at installere den på Win10 - og jeg har steder hvor jeg bruger den endnu. Der er installationen bare scriptet.

Men der kan være forskellige ting der forhindre installationen:
* Den skal køres som administrator.
* Administrator skal have adgang til internettet (bruges proxyserver skal det være sat i internet explorer)
* Der er en tidligere installation der ikke er færdiggjort, og/eller kræver genstart.
* En gruppepolitik forhindrer installationen.

Andre ting kan jeg ikke lige komme på.
Avatar billede Duborg Juniormester
13. marts 2019 - 12:36 #8
tak Ole.
fin tjekliste den vil jeg gå igennem.

lige nu har jeg rullet 1809 af og er igang med at køre den på igen for at se om der er gået noget galt undervejs
Avatar billede poko1 Ekspert
13. marts 2019 - 13:17 #9
Hent den her hos mig køer den Jeg bruger den til at køre FX Visor for at kunne fjerne genvejs pile.
https://www.microsoft.com/da-dk/download/confirmation.aspx?id=25150
Avatar billede Duborg Juniormester
29. marts 2019 - 09:37 #10
Hej allesammen.

tak for alle jeres svar.
Ole Madsen det var lidt hen ad GP
det var min WSUS server der blokkede den så jeg var inde og slå den fra manuelt inde i regedit så installeret jeg .net 3,5 og så slog min wsus til igen.

herunder er den løsning jeg brugte.

[Fix] Error 0x800F0954 Installing .NET Framework 3.5 or Any Optional Feature

Step 1: Bypass WSUS to Install Features/Updates Directly from Windows Update
To fix the problem, temporarily bypass WSUS server using the following registry edit (requires administrator privileges).

1.    Right-click Start, and click Run
2.    Type regedit.exe and click OK
3.    Go to the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU
4.    In the right-pane, if the value named UseWUServer exists, set its data to 0
5.    Exit the Registry Editor
6.    Restart Windows.

god dag til jer